h1

8 årig flicka har försvunnit..

maj 5, 2007

I lund igår försvann en 8 årig flicka, jag tror att det är det absolut värsta som kan hända en förälder. Jag kan inte ens sätta mej in i hur det skulle vara om någon av mina barn försvann sådär. Polisen utesluter inte brott, och det kan de ju inte göra för en flicka i en åldern försvinner inte bara såvida hon inte fått hjälp till det. Hon försvann igår vid 15.00 tiden när hon gick för att handla mat. Jag tycker det är så hemskt, och kan bara föreställa mej hur hennes föräldrar har det nu. Man kan ju hoppas att hon kommer fram snart och vid liv.

I lokaltidningen här igår varnade de för en röd bil som lockade tjejer med godis för att de skulle följa med. Det var en en flicka i 8 års åldern som hade blivit drabbad, men hon sprang därifrån och mamman larmade polis. Så jag pratade med Storaängel lite igår om hur hon skulle göra om det skulle hända henne. Och det förstod att hon inte fick följa med någon främmande i bilen. Men det som är så otäckt är ju att de är ju små och springer inte så fort. De kan ju lätt springa efter henne och plocka med henne. Man blir reserverad när man hör att det cirulerat en bil i grannbyn, så hon lovade mej att inte vara själv och att hon skulle ringa när hon ville bli hämtad. Även fast det inte är långt till hennes kompis är det otäckt och bäst att vara på sin vakt.

Andra bloggar om: Barn, bortrövad, försvunnen, godis, lund,

9 kommentarer

  1. Nej fy vad hemskt! Att det ens finns sådana människor skrämmer mig! :/
    Häromdagen när E hade sprungit iväg var jag så rädd så att jag skakade, som tur är var han ju precis här! Jag bara tänkte ”tänk om jag inte hittar honom!” Man vet ju inte vart man ska leta och hjärnan tänker inte alls som den ska..
    Stackars föräldrar som väntar och letar längre!


  2. Ja det är fruktansvärt att man ska behöva nästan skrämma sina barn för farliga människor. Jag har aldrig hymlat med att det finns sjuka människor som gör hemska saker med andra människor och barn. Så ser tyvärr världen ut och jag vill inte försöka ”skydda” mina barn genom att inte berätta otäcka saker,(visst när de var mindre berättade jag självklart inte allt..). Hoppas verkligen flickan kommer tilllrätta, jag känner med hennes stackars föräldrar…Kram Maria


  3. Jag har hört om fall där kidnapparen ifråga sagt till barn att det hänt deras föräldrar något och han ska köra barnet dit. För barn att höra att deras föräldrar är skadade är en väldig chock sa en psykolog som pratade om sådana här fall, och då följer dom med.

    Hoppas att flickan hittas levande.


  4. Huuuu… det är väl en förälders värsta mardröm…Burr!!! Även om tonåringar kan råka illa ut så kan jag ilband känna en lättnad över att ha passerat det stadiet. Fast det är väl så det är, som föälder kan man aldrig koppla av riktigt…..


  5. Jag fick känna på detta lite ikväll. Min son är 5 år gammal och har precis börjat att vara med sina kompisar där jag bor. Och kl 21.30 så hade jag inte nån vidare koll på var han var. Så hela bunten ut och letade. Ingenstans var han. Men han var visst inte riktigt så långt borta. Vilket var tur i och för sig. Han var inne hos en kompis. Puh…kunde andas ut igen.

    En helt annan punkt. Det verkar inte som det är bättre när internet väl fungerar, känner att det liksom tar emot att skriva i bloggen nu för tiden. Kanske beror det på vädret. Det är ju så himla skönt. Men det kommer väl stunder då jag hoppar in och gör lite uppdateringar…

    ha de gott


  6. Usch, vilken mardröm för föräldrarna. För varje minut som går ökar deras rädsla och traumat. Lider med dom och hoppas att det lilla flickebarnet inte utsatts för något brott.
    Måtte polisen hitta henne med en oskyldig förklaring, men för varje minut minskar chanserna.
    Usch, jag klarar inte att tänka på vad som kan ha hänt, trots att det är en obekant flicka, men det kunde lika gärna varit mitt barn eller barnbarn.
    Usch, arma föräldrar, arma flickebarn, vad har hänt?
    Tankarna far i mitt huvud. Låt oss hoppas på det bästa.

    Kramizz


  7. Ja det är fruktansvärt och så sorgligt på samma gång. Det är aldrig kul att behöva ta upp så tunga ämnen med sina barn,men tyvärr tror jag att det r absolut nödvändigt.
    Här där jag bor har det inte hänt så mycket otäcka saker. Men för några år sedan var det en ”gubbe” som lurade till sig barn genom att locka med godis. Men han gjorde inget barn illa, utan det var mer lockelsen.Det spred sig som en löpeld och gick snabbt över
    Ha en godnatt


  8. Jaaa! Usch! Det här är det absolut värsta som kan hända. Tänk den stackars familjen på Algarvekusten som fått sin lilla 3åring bortförd från hotellägenheten nu, de kommer aldrig förlåta sig själva för att de lär hotellet vakta barnen och själva gick därifrån.

    Men jag tror att det är bra att ta uppd etm ed sina barn så att de är medvetna om att alla vuxna inte är snälla och att det KAN hända även dem. Samtidigt är det hemskt attm an tar barndomen från dem för det tycker jag m n gör när man tar ifrån dem barns oskyldighet och godtrogenhet på ett vis.

    Ha en fortsatt trevlig söndag och så hoppas vi att flickan kommit åter hem oskadd igen. Båda flickorna.


  9. Ja fy fan. Jag vet inte hur jag skulle bli eller om jag ens skulle överleva om något sådant hände min lilla dotter, eller min grabb för den delen.
    Jävla idioter som inte kan lämna ungar ifred, om det nu är något sådant som hänt.



Kommentera

