h1

The wicker man (2006)

maj 2, 2007

The wicker man var en annorlunda thriller, det var en psykologisk thriller av något slag. Men jag gillade den, dels för att det handlade om en sekt och för att konceptet var bra. Men sedan fick ju slutet en annorlunda vändning. Det var ett slut man inte riktigt hade förväntat sej, men slutet förstörde inte filmen som en del slut kunde jag göra. Gillar man filmer om sekter och i psykologisk anda tycker jag man ska se filmen. Man blir inte besviken även om den var lite annorlunda och mystisk.

Handling: Det handlar om en sheriff som får ett brev från en gammal kärlek, och hon vill att han ska resa till ön för att hjälpa henne att finna sin dotter som varit borta i 2 veckor. När han kommer till ön är det ingen som vill kännas vid dottern. Hela ön består av kvinnor och män är bara till för att hjälpa dem att få barn. Människorna på ön är med i en sekt, det förstår man ganska tidigt. Under tiden han hjälper henne att leta efter hennes dotter får han reda på att han är pappan till barnet.

Betyg 3,5 av 5

Andra bloggar om: Film, recension, The wicker man, sekter,

3 kommentarer

  1. Jag har sett den. Annorlunda upplösning på filmen;-)


  2. Jag är inte så förtjust i thrillers, jag brukar då få sitta bakom kudden halva filmen, och är för snål för det hihi. Ha en bra dag, kram Maria


  3. Vissa oväntade slut kan göra mig galen! Har inte sett denna men tydligen blev det inte så här trots den oväntade finalen!
    Ha en bra torsdag!



Kommentera

