h1

Tjejsnack V.18

april 30, 2007

Tjejsnack V.18

·Pratar du något språk utöver svenska? – Nej jag pratar bara svenska..

·Vilka språk har du studerat? – Engelska, men det är ju standard i skolan nu. Men annars på högstadiet läste jag spanska en termin, men hoppade av den sedan. Så jag kan inte ett ord på spanska idag. Men det hade varit roligt att kunna.

·Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska? – Nej, det har jag inte.

·Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk? – Ja jag tycker det är jätteviktigt att kunna andra språk.

·Vilket språk önskar du att du kunde? – Jag önskar jag vore bättre på engelska faktiskt.

6 kommentarer

  1. Jag tror vi svenskar är överlag missnöjda med våra engelska kunskaper. Sen visar det sig när man behöver det, att det flyter på ganska bra. Kanske det beror på att man hör sig själv på ett annat sätt, att det egentligen handlar om sälvförtroende..Jag har funderat på det faktiskt,helt ärligt.Nu för tiden säger jag inte att jag är dålig. Jag säger att jag klarar mig :-)
    Vill du kolla in en sida, så har jag en länk om språkträning,under mina länkar ”bra att ha”.Om du skulle få för dig att börja läsa in lite engelska,eller annat språk.
    Ha en fin dag/kram


  2. Hej! Och tack för titten hos mig. Önskar dig en härlig valborgshelg oxå!! :-)


  3. Synd att du har glömt spanskan. Jag tentade av den på gymnasiet spanskan och det var så skönt och slippa läsa det på 3 år…Jag vill passa på och önska dig en trevlig Valborg. Kram


  4. Synd att du har glömt spanskan. Jag tentade av den på gymnasiet spanskan och det var så skönt och slippa läsa det på 3 år…Trevlig Valborg


  5. Jag tycker att vi svenskar kan ganska mycket engelska men problemet är att vi inte håller språket levande så att det kan utvecklas!
    Ha en bra 1:a maj!
    Kram


  6. Hello, jag vill bara titta in och överlämna en 1:a majkram. Ha det så gott idag, kramis!



Kommentera

