h1

Min helg..

april 29, 2007

Vissa dagar har man absolut inget att skriva om.. Men jag kan berätta hur helgen har varit till att börja med.  I fredags så tog vi bara det lungt hela dagen och slappade efter att städningen var klar. Sedan lite senare på kvällen ringde Twilight och behövde hundvakt. Och vem kan säga nej till en liten Doris.. Och då hade ju Max en lekkamrat med. Jag trodde det skulle vara jobbigare än vad det var att ta hand om 2 hundar och 2 barn men det gick bra.

Vi organiserade det bra, Eftersom Max inte kan komma upp ur sängen och Doris kan varken komma ner eller upp fick Doris ligga i sängen och äta sitt tuggben medans max låg på golvet. Blev lite smuligt, men eftersom jag är en van tvättare gör det ingenting! ;-)

Sedan på lördagen så gick vi bort till mamma och var där största delen av dagen. Mamma passade min systers son så det gick jättebra och nu var vi 3 barn och 4 hundar och 2 katter. Så vi hade att göra, men eftersom doris är minst gjorde vi en knähund av henne.. Och jag tror hon njöt! Man ska ju skämma bort andras hundar har jag hört! :)

Lite senare på kvällen kom Twilight och hämtade lilla doris och grillen blev påsatt. (inte påsatt på det sättet). Vi grillade och hade det trevligt, sedan var det dags att gå hem.. Idag har jag bara tagit det lungt och inser nu att disken inte blir diskad av sej själv så det är bäst att gå och ta tag i den.

Hoppas ni haft en lika bra helg som mej..

6 kommentarer

  1. Det lät som en mysig helg tycker jag/ kram


  2. Inga hundar här, men rätt ok ändå.
    kramar!


  3. svar på kommentaren: usch så tråkigt om du börjar bli sjuk. men skippa träning och ät C-vitamin så ska du nog klara dig ^^


  4. Ja, det tycker jag nog även om vi bara haft en hund i huset! Grannen mitt emot hade dock en svart bjässe i storlet häst på besök i trädgården. Herr Hund blev helt vild och vägrade gå in!
    Ha en fin söndagskväll
    Kram


  5. Du verkar ha haft en härlig helg men jag kände hur svettigt det blev när antalet hundar, katter och barn ökade. Snyggt att ro det gänget i hamn utan katastrofer.
    Jag skrattde när jag läste om påsättningen men du hann rädda situationen innan vi snabbtänkta bloggare hade bombarderat dig med antydningar, hihi!!

    Ha en skön avslutning på dagen
    Kram


  6. Ja det varkar ha varit en mysig helg för dig. Kram och ha en fin valborg.



Kommentera

