h1

The holiday (2006)

april 26, 2007

The Holiday är en kärlekshistoria mellan 4 människor som är mysig. Blev dock en anning besviken på filmen eftersom jag tyckte det hände för lite i den. Jag hade förväntat mej mer av filmen än vad man fick. Den var inte alls lika bra som jag förväntade mej men den var inte dålig heller. En riktigt bra romantisk film fäller man en tår enligt mej, men det gjorde man inte i denna. Men det var kul att se hur 4 männsikoöden kunde förändras. Den var sevärd även om den inte räckte ända fram.

Handling: Det handlar om 2 kvinnor som byter hus med varandra för att komma bort från sina ex-pojkvänner. Och under semesterns gång utvecklas deras liv åt olika håll, men de båda blir kära och träffar nya män. Problemen kommer ju när de vet att de måste resa hem och att de bort väldigt långt ifrån varandra och kommer från olika världar.

Betyg: 2.5 av 5

Andra bloggar om: Film, recension, kärlek, the holiday,

5 kommentarer

  1. Jag har oxå sett den men jag tyckte den va jätte mysig menj som su säger ”jag hade förväntat mig mer”


  2. Håller inte alls med dig där! :-) Jag fullkomligt älskar den filmen! Tycker den innehåller allt vad en romantisk film ska innehålla! Dessutom är ju Jude Law såååå snygg! Och Cameron Diaz! Och Kate Winslet! Och Jack Black (som dessutom superrolig)! Nej, det är helt klart min nya favoritfilm! :-) (Låter jag smått galen? Det är jag! Hehehe.. )


  3. Såg den för ett par helger sen och tyckte mycket om den. Jag gillar alla filmer som får en att känna sig så där varm och mysig inombords och det tycker jag att jag kände med denna filmen, sen älskar jag lyckliga slut…kram Maria


  4. Jag visste inte ens vad det var för film så jag tyckte den var helt underbar. Skulle nästan kunna sträcka mig till en av de bättre filmer jag sett. Men mycket hänger nog på ens förväntingar :)


  5. Förmodligen ingen film för mig då ;-)



Kommentera

