h1

Socialmöte kl 14.00.

april 25, 2007

Jag är en anning nervös. Jag ska på socialmöte idag kl 14.00 och det är så mycket saker som vi ska prata om som är viktiga för mej. Tex att de får prata med hyresvärden nu och dra in på familjepedagogen som varit här en gång i veckan i ett halvår. Att de faktiskt får prata med hyresvärden att han gör iordning lägenheten nu. För det är inte för mycket begärt att han fixar detta nu. Viktigast tycker jag är att de dra in på familjepedagogen. När jag pratade med henne på telefon igår så sa jag bland annat att jag tyckte vi skulle prata om det. Hon frågade varför jag ville dra ner på det, och jag svarade för att det är fruktansvärt jobbigt att ha någon som kommer en gång i veckan. Men hon menade ju på att jag har ju inget jobb så, så jobbigt kan det ju inte vara.

Men så bara för jag inte har nått jobb behöver jag inte ha någon värdighet heller då eller? Jag tror fraktiskt inte att de kan göra såhär längre, det har gått ett halvår. Och nu borde jag inte behöva ha det mer. Iallafall inte en gång i veckan.. Jag tycker de kan ändra det till varanan vecka. Men jag är nervös och hoppas att det går bra idag nu, jag har inte varit där på 2 månader och nu ska dessutom få en ny igen.

-Suck- 

8 kommentarer

  1. Jag hoppas det går bra för dej.. *håller tummarna*


  2. Önskar dig lycka till!
    Vad gör egentligen en familjepedagog?
    Kram


  3. Hej Vännen

    Tänker på dig mycket. Hoppas att det går bra idag. Ska hålla tummarna.

    Hoppas att det går bra med vovven trots att han får *skulden* ibland hihi ungar är härliga, men ändå bra att dom kommer på att sanningen är det bästa.

    //Kram Carola


  4. Frida: I mitt fall är det hyresvärden som satt in en familjepedagog, allt för att jävlas med mej för att vi inte kommer överränns. Utan familjepedagog får jag inte bo här för hyresvärden. Och familjepedagogen ska komma hem hit en gång i veckan och kolla så allt är iordning med lägenheten. Löjligt och sjukt. Har aldrig hört talas om det innan!


  5. Hoppas det går bra, håller tummarna! Kram Terese


  6. Jag blir verkligen arg när jag läser det här.
    Att dom ska ge sig på dig och terra dig varje vecka men dom gör misstag som i Vetlanda. Ahhhh, var ARG jag blir!
    Jag kan tänka mig den psykiska påfrestningen att aldrig känna sig helt säker.
    Ett himla PACK är vad socialen är. Dom borde fanimej granskas i varje kommun.

    Tänker på dig!


  7. Jag håller tummarna för dig…

    Kram


  8. Oj! Det lät jättejobbigt,men det är klart att mötet går bra.Tänk på att dom inte får behandla dig hur som helst.
    Det trista med en del människor är att dom inte förstår hur det är att gå hemma dag efter dag. Det är rent psykiskt påfrestande att inte ha det sociala nät som en arbetare har, får man då dessutom besök en gång i veckan så blir det ännu jobbigare, kan jag tro. Det är dom där ”måstena” som gör det.
    Stort lycka till idag!



Kommentera

