h1

-Grannen från helvetet-

april 25, 2007

Nu har grannen från helvetet fått 6 månaders fängelse, domaren tröttnade och kallade henne för grannen från helvetet. Damen ifråga är 81 år gammal och har hållt på att trakassera sina grannar i 10 års tid. Allt från skällsord till att slåss med käppen. Hon har bland annat ramma familjen ur vägen med sin bil, hon har försökt preja dem av vägen, hon har kallat mamman i familjen för luder och vid ett tillfället så kröp hon runt på alla fyra och ritade en cirkel runt familjens bil medans mamman i familjen satt i bilen. De anmälde och anmälde men ingenting hjälpte. Tills nu.. Nu åker hon i fängelse.

Man hör ganska ofta om ”skräckgrannar”, men denna tog nog priset. Jag tänker mej på hennes höga ålder och att hon bara orkar hålla på. Men hon beskrivs som aggressiv som en pitbull och utrustad med ett osedvanligt rått ordförråd. Samt att hon bär käpp! Mannen i familjen som blivit utsatt avslutar med orden.- Hoppas ingen behöver dela cell med henne. Gud hjälpe oss när hon kommer tillbaka.

Och det kan man ju förstå, frågan är ju bara om hon lugnar ner sej i fängelset eller om hon blir värre, mer bittrare och mer argare än tidigare! Om hon är pigg med kanske det är lönlöst att vänta på att hon ska trilla av pinnen innan de får lugn och ro. Nu kan de iallafall sova lungt ett halvår.

Andra bloggar om: Grannar, osämja, bråk,

 

6 kommentarer

  1. Efter att ha läst det här kan jag nog inte klaga på mina grannar så mycket. De framstår som perfekta om man jämför med den här damen. Hugga


  2. Oj, det var bland det värsta jag har hört. Det verkar som om hon sitter på rätt ställe nu da. Ha en bra dag.


  3. Herregud. Jag har svårt att tro att det finn 81 åringar som håller på så.. Undra om hon är äldst på fängelset! Herregud.. Det kunde ju varit min mormor.. Och hur skulle hon klara sig i ett fängelse.. Det låter ju helt sjukt!


  4. Oj, vilken sanslöst galen tant!


  5. Hejsan, får man vara med och kommentera..jag är ganska ny här men hoppas det är ok ändå?
    Jag satt precis i morse och läste om den där tanten, såg du bilden också…he he..hon såg inte så mysig ut! Påminner om en ganska kul film( med Ben Stiller tror jag han heter) som heter Duplex, handlar om ett ungt par som köper ett hus där en gammal dam bor på övervåningen….det visar sig snart vara en mardröm att ha henne som granne. Ungefär som verklighetens mardrömsgranne alltså..ha ha/ ha en bra dag!


  6. Jag skrattade när jag läste tidningen. Kan det verkligen vara möjligt att vara så farlig vid en så hög ålder?
    Men hon verkar otäck denna skräckdam.

    Ha en bra kväll.



Kommentera

