h1

Göta kanal 2 (2006)

april 25, 2007

Göta kanal 2 var en film som jag inte sett fram i mot så där jättemycket att se. Jag minns knappt ettan eftersom jag inte var så gammal när jag såg den och därför blir 2:an inte så speciell för mej. Men jag gillade ändå filmen, det fanns vissa bitar i filmen som var riktigt roliga faktiskt. Och jag ångrar inte att jag tog beslutet att se den. Den var underhållande och rolig och det hände roliga saker i den hela tiden.

Handling: Det handlar om ett tv-bolag som ska skapa bra tv genom att låta 2 båtar tävla längs hela göta kanal. Och familjen andersson är en av de tävlande. Båten som de ska tävla med ska ha utmättning av kronofogden så att de under resans gång med kommer att bli jagade av kronofogden som försöker ta båten ifrån dem. Filmen är underhållande även om det inte räcker fram till en kanon bra komedi. Men den är ändå värd att titta på tycker jag.

Betyg: 3 av 5

Andra bloggar om: Film, recension, göta kanal 2, båtar,

2 kommentarer

  1. Jag har sett filmen och är inte jätteförtjust över den. Jag anser att det är Lena Endré som gör filmen.Ha det fint!


  2. Jag har sett både ettan och tvåan och föredrar nog ettan. Men det blir kanske så när man sett den först!
    Ha en bra eftermiddag!



Kommentera

