h1

Vad tänker man med??

april 24, 2007

Under gatufesten i sundsvall i sommar kommer man skärpa gränsen för att köpa folköl till 25 år. Hur man tänker här har jag inte en anning om. Av folköl blir man inte lika full som av starköl. Och starköl kan man köpa om man fyller 20 år på systemet. Så vore det då inte bättre att inte ha en gräns på 25 år på folköl om man vill minska fylla. För det kommer ju bara sluta med att människor under 25 år går till systemet och köper starköl istället.

Detta förslaget finner ju inte jag speciellt genomtänkt. Frågan är om man tänkt alls? Man måste fyllt 25 och man får inte köpa mer än ett sexpack i taget. Men då går ju folk bara till systemet och köper ett helt flack istället. Och om det vill sej riktigt illa, lastar de på med ett par flak med smuggelöl istället. Frågan är om de som beslutat detta har tänkt på detta överhuvudet taget.

Om man anses vuxen som 20 år och kan få gå till systemet, vad är det då som gör att man måste vara 25 år för att få köpa folköl under gatufesten i sundsvall då? Nee, jag förstår inte!

Andra bloggar om: alkohol, sundsvall, gatufesten, systemet,

10 kommentarer

  1. Ja, ibland undrar man om de tänker alls. Håller med dig om att beslutet är väldigt underligt! Ha det fint!


  2. Ja, jag hörde om det på radion, låter ju helt konstigt. Ha de bra, kram Maria


  3. Får man ändra på sådant hur som helst! Det är ju reglerat i lagen. Skumt…


  4. Älskade Love!
    Beundrar ditt engagemang i allt möjligt..
    Kramar till dig från mig:)


  5. Ja du…undra om dom ens själva förstår… :P Det skulle förklara varför dom som bestämmer tar så många konstiga beslut :P


  6. Låter ju väldigt knepigt! Är det 18 års gräns för folköl annars? Kanske det är mest ungdomar upp till 20 år som de tänker på? Nä jag vet ärligt talat inte hur de tänker…


  7. Undrar vem som kommer på alla smarta idéer…?

    Ha en fin dag, kram :)


  8. Varje gång jag ser Madonnanstjärnan tänker jag förresten på dig, med tacksamhet.. :)


  9. Håller med dej! tror inte de förebygger något med att göra så..


  10. Det låter ju väldigt ogenomtänkt måste jag säga.



Kommentera

