h1

Tjejsnack v.17

april 24, 2007

~~Tjejsnack~~

Vecka 17
(Veckans frågor kommer från Milo)
Viktiga frågor

Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar. – Misstänker man att det finns själ till att en 13 åring har tagit droger tycker jag att man ska göra det för att förebygga ett missbruk helt klart!

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar. – Jo det kan ju vara bra, ja det tycker jag man ska få göra.

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar. – Ja för kan man förebygga brott och hittar den som är skyldig tycker jag det är en bra lösning. Men då blir det ju verkligen till att leva i ett övervakat samhälle och man kanske känner sej mindre privat vilket kan orsaka andra problem.

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar. – Ja kan jag rädda ett liv när jag är död är jag glad!

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar. – Är en människa sjuk och den ligger inför döden tycker jag den ska få bestämma själv när den ska dö eftersom det ändå är en tidsfråga innan den ska det.

Andra bloggar om: Tjejsnack, frågor, dödhjälp, övervakning, drogtest,

One comment

  1. Det var nog en av de konstigaste frågorna jag har sett som man ska svara på barasådär. Vad tycker du om dödshjälp – herregud det är ju en hel vetenskap. Det skulle jag kunna skriva romaner om ;-)
    Annars så håller jag med dig fullständigt …. ja alltså ja till dödshjälp – dock utan motivering, det tror jag iofs att jag har bloggat om tidigare.

    kramen



Kommentera

