h1

Jag slutar tvättar!

april 24, 2007

Jag bor i ett hus med bara äldre, jag är den enda som har barn och i detta huset är det fullt när man ska beställa tvätttid, och när jag då får min tvätttid har jag ett helt berg av tvätt som ska tvättas. I tvättstugan finns ingen torktumlare, bara ett torkrum där det tar mer en ett halvt dygn att få tvätten torr i. Men de äldre ser inte problemet eftersom de bara tvättar en maskin på sin höjd på sin tvätttid, ibland när jag kommit ner tvättar de bara en halv maskin. Det är inte upp till mej att bestämma hur de ska tvätta.

Men när jag tvättar får jag alltså hänga min tvätt i lägenheten, jag har lakan på dörrarna jämt och så hänger jag i torkrummet men när jag hänger i torkrummet blir det inte torrt och då när nästa har tvätttid efter mej har ingenstans att hänga eftersom jag då redan har hela lägenheten full av tvätt och kanske redan en blöt maskin i tvättkorgen som väntas på att få hängas upp. Och nu har någon gammal fin granne ringt till hyresvärden..

Så mitt beslut blir.. Jag slutar tvätta helt enkelt. Tills ungarna protostera att de inte har några rena kläder.. och jag lovar ni vill inte se min tvätthög..

11 kommentarer

  1. Låter inte så smidigt…men allt går om man måste.

    kram :)


  2. Shit vad jobbigt! Drygt att dom vägrar att förstå.


  3. Trodde nästan hyresvärden var tvungen att installera en torktumlare. Jag menar vi lever ju inte på stenåldern! Torkrum i all ära men det hade aldrig funkat för oss med tre tonåringar och ett konstant tvättberg…


  4. Kan du inte snacka med några av dom om att få ta del av lite tid som inte dom behöver?
    Känns ju lite taskigt om du jämt har knölfullt och dom tvättar en maskin :-(
    Är det en omöjlighet att införskaffa en egen tvättmaskin? Då skulle du ju kunna tvtta på ett annat sätt.
    Hoppas det blir lättare och smidigare. Dom kan kanske skaffa en torktumlare också, det har alla tvättstugor runt omkring där jag bor.
    Ha en fin kväll!


  5. Bodde i ett sånt hus tidigare. Jag jobbade nätter och kvällar och var tvungen att ha en dagtid men icke. Då var alla lediga där för att tvätta EN maskin, jag hade flera veckors sparande pga konstiga arbetstider.
    Nu bor jag på ett ställe där man kan boka hela dagar om man vill, knappt ingen tvättar där, dom har egna tvättmaskiner. Plus att det finns en mattmaskin!!

    Superhäftig bild.

    Kram


  6. Vad är det för hyresvärd som inte sett till att ordna riktiga torkmöjligheter? Jag är rätt säker på att du får betala full hyra ändå, trots bristerna.
    Du har inte möjlighet att sätta in en egen maskin i badrummet? Då får du mindre tvätt åt gången.
    Hoppas det löser sig.


  7. Ja jag skulle göra vilja ha en egen tvättmaskin men min toalett är jätteliten, det är omöjligt att få in en tvättmaskin där, tyvärr :(


  8. Låter ju sjukt. Antar att du redan har klagat hos hyresvärden? Men om inget hjälper så ta hjälp av Hyresgästföreningen, då brukar det hända saker. Eller i alla fall ”hota” din hyresvärd med att du ska ta kontakt med dem.


  9. Bekanta till mig hade tvättmaskinen i köket! Kan det vara något?


  10. det finns någon sorts servett man kastar in i torktumlaren och sen sätter igång så blir det god lukt men fläckarna består *asg*


  11. Hata tvättstuga! :(
    Älska egen tvättmaskin! :)



Kommentera

