h1

Ord betyder så mycket!

april 22, 2007

Sedan vi flyttade till samma ort som min mamma har det blivit att Storaängel har varit hos min mamma varje helg. Nu är det gång avstånd och ingen är gladare än storaängel eftersom hon mormor finns det obegränsat med godis och ingen som säger till en. Där får man göra som man vill och blir riktigt bortskämd som barn. Så klart att storaängel trivs som fisken i vattnet hos sin mormor. Man kan ju säga att hon numera bor lika mycket där som här. Och det är något som bekymmra Lillaängel..

Under middagen idag sa hon, ”Om inte storaängel flyttar hem snart så flytta jag med till mormor.” Det var så gulligt sagt, även om de bråkar så fort de ser varandra så älskar de varandra högt och saknar varandra när de inte är med varandra. Vi skrattade åt hennes spontanhet och sedan fick hon ringa till storaängel och fråga henne om hon inte kunde komma hem nu. Och så säger lillaängel till storaängel.. ”Jag saknar dej, kom hem nu”.

Som mamma blir man alldelles varm och det är precis så jag vill att mina barn ska vara mot varandra. Snälla och prata om vad de känner. Något som jag tycker är jätteviktigt. Jag har alltid haft svårt att tala om för min mamma och min syster hur mycket jag uppskattar dem i ord, därför försöker jag alltid visa min uppskattning på annat sätt. Men ord värmer mer. Ord betyder mycket mer på något sätt! Jag tycker att det är otroligt viktigt att kunna visa och tala om hur man känner för sina nära och kära. Man vet ju själv hur glad man blir när något säger något fint till en. Sånt kan man leva på i flera dagar efteråt.

Så förhoppningsvis mjuknade storaängel och är på väg hem nu!

12 kommentarer

  1. DVD för 299 spänn? Ja det var dödsbilligt :) Undrar hur länge den funkar bara.


  2. Åh. Jag blir alldeles varm i hjärtat :)


  3. Det är bra att säga här och nu hur mycket man älskar de sina. Livet kan ta slut på ett mycket abrupt sätt och då känns det i all sorgen oerhört skönt att man visade sin uppskattning i ord – ofta.
    Kram


  4. Så gulligt! :-)


  5. jodå det var en trevlig helg ^^,


  6. Man kan ge sina barn prylar, senaste modet, värsta Mp3-spelaren, men får de inte höra att de är älskade och omtyckta……ja då saknas det viktigaste som får våra barn att känna sig önskvärda och betydelsefulla..
    Hoppas hon kom hem till lillasyster och att de fick en trevlig stund tillsammans.


  7. Gulliga de är… :)


  8. Oerhört gulligt! Ja det är viktigt att kunna säga och tala om vad man tycker och tänker/känner. Det gör gott i både en själv och dom som får höra det,så länge det är positiva känslor iallafall.
    Ha en fin kväll!


  9. Ja visst saknar barnen varann, även storebröderna frågar ibland var systrarna är. Det är en skön känska och bådar gott för framtiden. För barnen är framtiden. Ha de gott idag.
    Kramiz Agge


  10. Åååh vad underbart sagt av lilla ängel. Ja barn e för härliga. Kram på dig och ha ne bra dag .


  11. Vad gulligt sagt, klart man smälter. Är ju så kul när man märker att de faktiskt tycker om varandra fast man knappt kan tro det ibland, ha en bra vecka, kram Maria


  12. Åå jag känner igen det där. Som storasyster har det ju alltid blivit så att jag tagit hand om lillebror. Men för någon dag sedan så berättade pappa för mig att lillebror oroade sig för mig. Självklart vill jag inte att han går och oroar sig. Men det värmde så otroligt mycket att få höra det.
    Ens syskon är nog det viktigaste man har på nått sätt!



Kommentera

