h1

Men svart magi och hot, tvingas tjejer att sälja sej själva!

april 22, 2007

Voodoo är faktiskt en sak som intresserar mej, men det kan vara för att allt övernartuligt intresserar mej. Allt som är lite skrämmande har man intresse av, allt som man inte kan sätta fingret på är man nyfiken på. Iallafall funkar jag så. Sedan har jag alltid varit lite tveksam till om det voodoo faktiskt funkar.

Nu tvingas nigeriska kvinnor till prostitution med voodoo. Och det blir allt vanligare och vanligare att de dyker upp i Skandinavien. Kvinnliga hallickar styr tjejerna med svart magi och hot. Det är väll här jag finner det väldigt skrämmande. Att man utövar hot och svart magi för att kunna tjäna pengar på att någon annan säljer sin kropp.

Förutom att samla in och spara blod, naglar och könshår från kvinnan så tar voodooprästen ibland också ett foto på hennes spegelbild. Då kan han kontrollera henne på avstånd. Och se och följa hennes rörelser i Europa, säger Kalibers reporter Mikael Funke.

Även om jag är skeptisk till att Voodoo funkar blir man ju rädd. Tänk om det faktiskt funkar. Tänk om det är så man kan göra för att få andra människor till att göra vad man vill. Till att skada andra människor, om detta skulle funka och vara sant öppnas ju en helt ny värld. En betydligt farligare värld än den vi lever i. Då kan människor manipulera andra människor genom svart magi och få precis det de vill. Och tänk då hur många som skulle dra nytta av detta och försöka lära sej detta. Som om vi inte hade nog med sjuka människor i världen ändå.

Tidigare har offren för trafficking hämtats i Ryssland och andra länder i Östeuropa.
  Nu kommer en ny ström av kvinnor som lurats eller hotats till prostitution från Nigeria.
  Kalibers reportrar Mikael Funke och Marcus Hansson besökte huvudstaden Benin, centrum för de nigeriska människohandlarna.
  Reportrarna utgav sig för att vara svenska affärsmän som ville köpa nigeriska flickor för att ta hem till Sverige. De erbjöds fem tjejer, för 9 000 euro styck, skrivs det i aftonbladet idag. 

Och det är inte speciellt mycket pengar för någon annans liv kan jag tycka. Jag har varit väldigt emot prostitution, förutom när tjejerna väljer det själva. När de trivs med det och vill göra det de gör. Det är när det kommer in droger, hot och andra saker som jag tycker att det blir fel. För då VILL de INTE sälja sin kropp. Och ingen människa som inte vill sälja sin kropp till någon annan ska inte behöva göra det.

Andra bloggar om: Voodoo, svart magi, hot, prostitution, AftonbladetSkandinavien, övernartuligt,

14 kommentarer

  1. Voodoo är skrämmande. Även om det inte fungerar på det sättet som du beskriver, så är det ju deras tro att det faktiskt fungerar på det sättet. Tro kan försätta berg sägs det och i detta läge blir det bara skrämmande.
    Sen är inte jag den som säger att det fungerar, det är så mycket som man tvivlar på och så hör man andras erfarenheter. T.ex. andeväsen och så vidare.
    Ha en fin dag/kram


  2. Annelie: Ja precis. Jag vet inte riktigt vart jag står när det gäller voodoo, jag har väldigt svårt att tro att det skulle fungera, men jag är ändå öppen för det om man säger så :-)


  3. Hej igen, Love! Äntligen har jag hittat dig igen! :D Är det du som sett till att jag trivs så bra på mitt nya jobb, via voodo-dockan?!? *förlåt att jag inte håller mig till ämnet, helt och hållet*


  4. All_Night_Long: Åhh kul att du hittade hit igen. Jo klart jag utövar voodoo på dej :D


  5. Love, du skriver så mycket här. att jag inte hinner läsa allt, än mindre tycka eller skriva saker… ;)
    Jag verkligen sator-trivs på jobbet! :D


  6. ”Stor-trivs” ska ddet vara… ;)


  7. All_Night_Long: Ja jag skriver mycket, det är det jag brinner för, Jag har så mycket jag vill få ut. Läs det du hinner, det andra är ändå inte viktigt :-)

    Vad kul att du trivs så bra på ditt jobb, då har jag lyckats med min voodoo docka :D


  8. Ja, du har rätt… Jag kan ju bara läsa det jag hinner! ;)


  9. Jadu om bara huvudstaden vore rätt oxså den heter nämligen Abjua.
    Annars är ju trafficken hemsk!
    Kramiz Agge


  10. någon som kan göra mitt liv till ett bättre?
    hela mitt liv är förstörd värre kan inte bli din hjälp kan rädda mitt liv hjälp!!!
    plyssse


  11. hej jag heter Elsa är psykolog sedan 25 år tillbaka. Det kryper under huden är man hör historier som dessa. Tyvärr så är det möjligt. Oftast bryter man ner dessa kvinnor med lite sömn och mat våld förekommer hela tiden. Sedan är det helt möjligt att styra kvinnorna med deras låga nästa icke existerande jag.

    Det förekommer vers rader från grimorer dvs. ”heliga rader ur Satans bibel” som direkt är knutna till det psyket.
    Många kvinnor blir direkt instagna på psyke efter avslutade karriärer om dem inte tar sitt liv. Det är syftet med denna vodoo, att förbruka , sprida ondska iform av sjukdomar och psykisk makt, att härska över individen som behandlas som en fånge. När makten börjar av ta så utövas starkare magi/vodoo för att driva individen till maximum tills denna tillslut tar sitt liv.

    Till er som är slav under vodoo vänd er till Gud, det är er enda utväg och uthärda.
    vart 40 e dag förnyas Vodoon så ge dem ej möjlighet till att förnya magin mot er.


  12. voodoo är skrämmande en dag på sommaren var jag och min kompis ute och lekte jag måde jätte bra men helt plötsligt fick jag ont i hjärtat.Det gjorde jätte ont!!!/jag e lite osäker när det gäller voodoo.
    ps:ha ett gott nytt år ses :)


  13. egna händiga tillverkare…. var det möjligt.. fantasi positiva tankar blev svart + hur vänd ned åt gående spiral upp åt…


  14. hej.



Kommentera

