h1

5 saker om förändringar!

april 22, 2007

Deppspret skriver idag och undra vad man ville ändra på om man fick. Ett väldigt bra sätt att tänka till, Vad vill man ändra. Det krävs en riktig tankeverksamhet för detta uppdrag, men jag ska försöka för jag gillade ideen. Och den är ju väldigt intressant för det säger ju ganska mycket om hur man är som person..

Om ni fick möjlighet att förändra fem saker i ert liv?

1. Jag skulle ändra så att jag fick ett jobb och slapp pussla ihop varenda krona varje månad.

2. Och om jag fick ett jobb kunde jag ta körkort och betala av mina skulder till kronofogden..

3. Och om jag kunde gjort (2) kunde jag tagit lån och flyttat till ett hus, vilket är en väldigt stor dröm för mej just nu och skulle löst väldigt mycket för mej för tillfället.

4. Jag skulle även kunnat köpa en bil och kännt mej mindre bunden och mindre låst eftersom jag bor i ett sådant litet samhälle.

5. Jag skulle vilja ha ett barn till, men just nu känner jag att ekonomin inte får in ett barn till hos mej. Men hade jag haft alla de översta hade jag kunnat skaffa ett barn till och gett flickorna den lillebror de vill ha kanske.

Egentligen var inte de 5 punkterna speciellt svåra eftersom det är de punkterna som krävs för att få det jag drömmer om och mina drömmar känns så långt borta förtillfället men de är heller inte ogenomförbara..

Om ni fick möjlighet att förändra fem saker hos er själva?

1. Jag skulle vilja förändra min feghet eller svaghet – Jag skulle vilja bli bättre på att säga ifrån till andra och inte låta andra människor sätta sej på mej.

2. Jag skulle vilja ha både karaktären och viljan till att gå ner de 7 kilornas övervikt och dessutom sluta röka.

3. Jag skulle vilja ha mer ork om dagarna, jag skulle inte vilja känna mej så trött hela tiden.

4. Jag skulle vilja för en enda dag sätta mej själv först. För en enda dag. Vilket känns som en omöjlighet hur mycket jag än försöker.

5. Jag skulle vilja förändra mitt morgonhumör, jag skulle vilja vakna varje morgon och vara på ett strålande humör.

Denna var därimot svår tycker jag och kändes som jag fick tänka efter och kommer säkert i efterhand komma på andra saker som jag skulle viljat förändra..

Om ni fick möjlighet att förändra fem saker i världen?

1. Jag skulle vilja ta bort all ondska..

2. Jag skulle vilja att kraven för alla människor skulle sänkas..

3. Jag skulle vilja ta bort alla orättvisor, jag skulle vilja få människor att förstå att alla är lika mycket värda.

4. Jag skulle vilja ändra att det inte skulle vara så dyrt att leva och ta sej fram i livet.

5. Jag skulle vilja ta bort allt missbruk och allt elände.

Denna var lätt. Och jag skulle kunna hållt på till imorgon och gjort listan hur lång som helst. Men dessa 5 var 5 av de som ploppade upp i huvudet först..

Skulle vara mycket intressant att se hur andra svarade på denna.. För det säger ganska mycket om vad man tex har får mål i livet och den kommer nog se annorlunda för varje människa som skriver den.

Andra bloggar om: Önskningar, förändringar, lista, drömmar,

9 kommentarer

  1. Jättebra lista! Jag funderar ännu vad jag själv ska svara. Bra initiativ att svara på sin egen blogg också.

    KRAAAAAAM


  2. Ursäkta en okunnig nybörjare. *S* Hur trackbackade du? *fattar noll*


  3. […] (Love gjorde sin lista på sin blogg. Gör så du med om du vill) […]


  4. Haha…det gick…eh två gånger till och med. Ta bort en om du kan. KRAM.


  5. Depps: Ja jag tog bort den ena. Så nu har du lärt dej nått nytt idag :)


  6. Eh, en liiiiten fråga till. Hur får man färg på länken? Den syns så dåligt!!!!

    Tack snälla du!


  7. Ja det är trist att pengar styr så mycket, som att inte kunna skaffa ett barn till för att ekonomin sätter käppar i hjulen, hoppas allt blir till det bättre, kram Maria


  8. Tack för all hjälp. Ska försöka mig på det någon dag utan att sabba hela bloggen som jag gjorde nyss :D
    Lyckades fixa till det iallafall.

    KRAAAAAAAM


  9. Bra lista det får en och fundera på saker och ting. Trist att pengar ska en sån´ makt här i världen. Kram



Kommentera

