h1

Lätt att skylla på någon som inte kan försvara sej.

april 21, 2007

Igår när vi var och handlade så skulle vi bara springa in en snabbis och beställa ett par varor som den affären fick beställa hem. Det skulle bara ta några minuter så barnen och den största flickans kompis satt kvar i bilen med hunden så länge. När det gått någon minut kommer storaängel in i affären och skrek högt och tydligt med panik i rösten att du måste komma ut mamma, det har hänt nått. Och jag märkte på henne att hon menade allvar så jag sprang iväg och kände samtigt hur hjärtat stannade. Och jag for in i bilen där det sitter en RÖD liten ängel fullt av blod på sej. Först kunde jag inte lokalisera vart det kom ifrån eftersom det var blod över allt.

Sedan när jag hittat vart det kom ifrån var det svårt att få det att sluta blöda. Jag frågar Storaängel vad som hänt och hon svarade mej att hunden bitit henne. Och då blev jag kall, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag blev helt paralyserad.. Och många tankar flög i huvudet på mej. Max är ju valp, hur kunde en sån liten hund bita så hårt och så djupt tänkte jag. När jag sedan fått stopp på blödningen åkte vi till en bensinmack för att kunna tvätta rent och kolla upp det behövdes sy. Men att ett sånt litet sår kunde blöda så mycket. Men sedan var det på fingerspetsen så det kan vara därför.

Det var inte så djupt så det behövdes sy. Vi bestämde sedan att vi skulle åka och äta. Och när vi sitter där och äter säger Storaängel.. -Mamma lova att du inte bli arg nu, men nu ska jag säga sanningen..

Och då hade lillaängel fått med sej ett av mina luktagott spray i ficken som är i glas. Och slagit sönder den och skurit sej på. Samtidigt som alla pusselbitar föll på plats blev jag lättad att det inte var hunden. Vi hade ett mammaochdotter samtal och jag sa att det var bättre att hon talade om sanningen på en gång så att jag vet hur gått till från början. Men hon ville ju bara skydda sin syster från att jag skulle tala förmaningstal om att såna saker är farliga. Men det är inte bra att hunden fick ta skyllen. Men som liten är det nog lätt hänt, att skylla på någon som inte kan tala om sanningen..

3 kommentarer

  1. en klassiker när det gäller barn. Vem gjorde det här? ingen….
    Undrar vem ingen kan va.. *asg*


  2. Så kloka de är på ett sätt barn, finner ett svar så där… Bra att det inte var vovven och att det gick bra!

    Undrar lite om bloggen här, hur får man favvisar i bokstavsordning? Och finns det ngnstans man kan se senaste inlägg m m??

    Tacksam för svar..

    Kram :)


  3. Vilken tur att de berättade sanningen. Det hade kunnat ställa till mycket oro om hunden blivit misstänkt för att inte vara pålitlig.

    Jag kommer att sno med mig din adress nu, I like your blog.



Kommentera

