h1

Jag är beroende!

april 19, 2007

Det där med rökning, det var nog det dummaste jag kunde börja med. Jag vet med mej själv att jag är fruktansvärt svag när det gäller ciggaretter och att försöka sluta röka har jag lagt av med för länge sedan. Jag har inte karaktär att sluta, jag har inte viljan att sluta röka heller för den delen. Men grejen är att jag mår dåligt när jag inte har ciggaretter, jag mår alltså skitdåligt. Hela min vardag rubbas och hela mitt humör sätts på prov. Jag blir som en bitter gammal kärring, jag blir sur, jag blir arg.. Jag får milt sagt hormonrubbningar. Och allt detta för en enda pinne med rök i. Jag har länge kännt att det inte är värt att försöka sluta röka. Jag känner att om jag ens skulle försöka göra det får de sätta mej i karaktän i flera veckor för det skulle inte vara någon som skulle vilja prata med mej, ännu mindre umgås med mej.

Nu har jag varit utan ciggaretter hela morgonen och det enda jag tänker på är ciggaretter, nu har jag satt mej själv på prov en hel morgon och de kommer dröja mycket länge till innan jag gör det. Nu är det bara att sätta på sej kläderna och gå ner till affären och göra så man blir människa igen, plocka bort monstret inom mej och bli den människan jag är när jag röker. Så nej, sluta röka är inte min grej!

Jag ger upp, jag erkänner.. Jag är beroende!

13 kommentarer

  1. Jag rökte när jag var yngre och det händer att jag ” feströker”, men sällan. Jag har en vännina som också mår jätte dåligt när hon försöker lägga av med rökningen. Hur många pinnar röker du/ dag annars? Språkpoliser är inte roliga, sedan berors det på hur man skriver kommentaren.Jag tog bort hennes kommentar så får hon leka språkpolis hos andra. Har du provat terapi behandlingar för att sluta och röka?


  2. Usch för cigg :(


  3. Vad jobbigt! Men jag tycker ändå att du ska försöka, igen. STÅ PÅ DIG! Sätt dig över din kropp!

    Ha en bra dag!


  4. oh ja det ska jag göra.
    klart du ska försöka sluta, sätt upp lite delmål och kom på massa olika saker till varför det inte är bra, jämför bra och dåliga saker. är hundra på att ”bra” delen kommer vinna.
    du måste motivera dig själv…och lite självdiciplin på det :)


  5. förresten snygg design du har skaffat!


  6. tänker aldrig börja att röka! måste vara skit jobbigt att försöka sluta förstår jag.


  7. Nä jag kan inte heller sluta speciellt inte nu.

    snygg sida har det kommit till fler jag måste kolla min o göra klar den.

    Ang kommentar; ja det bara ploppa upp, tänkte nu får jag mig en avhyvling hihi

    //Kram


  8. hej min vän!
    har själv rökt i 30 år. Slutade när jag blev tillräckligt förbannad över att jag kände mig så styrd av en giftpinne.
    Så det var helt enkelt ilska som hjälpte mig. Jag vill inte att ciggen skulle bestämma över mig längre…;)
    kram!


  9. Vännen … oavsett om du vil sluta eller så, så köp boken ” Äntligen icke-rökare! – det enkla sättet att sluta” läs och begrunda och se vad som händer. Allen Carr heter författaren.
    http://www.internetbokhandeln.se/bok.html?isbn=9197449105 där har du en länk till den. Jag är rökfri sen två år tillbaka, min mor som rökte i 55 år hårt och mycket är rökfri sen 1 år lite drygt. Det är nästan magi.
    kramen


  10. Myyzz: Tack det ska jag helt klart göra :)


  11. Nej, ge inte upp! Försök sluta, som någon annan skrev. Sätt upp delmål, ta lite i taget. Bättre att må piss i flera veckor än att dö flera år för tidigt…Men såklart så måste man känna själv att man faktiskt VILL sluta också, annars funkar det nog inte. Kram


  12. Samma här. =)


  13. Haha, känner igen mig så det finns inte! Brukar säga jag blir en djävul utan mina cigg.. Man vill inte vara i närheten på en uns när jag är utan cigg! =O



Kommentera

