h1

Jag älskar henne, men ibland blir det för mycket!

april 19, 2007

Jag älskar mitt minsta barn, men ibland blir hon för mycket. Hon går hos dagmamman 11-15.00 varje dag för att hon behöver det, för att hon har för mycket energi. Men hon har mer energi än vad det ibland är normalt. Vissa dagar är faktiskt jättejobbiga. Man suckar och går vidare till nästa sak. På bara den lilla stunden som jag hängde tvätt hann hon idag med en massa, en massa som så man nästan vill försvinna och ta semester.

Hon började med att hoppa sönder och blanda en massa jordnötsringar på min matta tillsammans med mjöl. På kortet har jag plockat upp det värsta..

Nu är det inte så farligt på mattan då jag tar kortet, men under tiden jag plockar med detta så häller hon hela matskålen full med mat som jag tömt i lådan igen, men det är fortfarande mycket kvar fortfarande..

Och här hoppas man ju att det är bra, men under tiden jag gör detta går hon vidare och faktiskt sätter sej och kissar i hinken med hundfoder. En kostad som jag inte trodde jag skulle få imorgon. Men nu får jag alltså slänga all hans mat och köpa ny… Vilket inte alls är roligt!

Nu ska jag fortsätta städa, men jag är faktiskt trött.. Trött på att hon inte lyssnar, trött på att hon förstör, trött på att vara snäll, trött på inte få så mycket pengar över imorgon då jag har utgifter redan på mer än halva barnbidraget..

Jag älskar henne, men ibland blir det för mycket. Och ibland är det svårt att hålla humöret uppe!

9 kommentarer

  1. Tack, jag besöker också din blogg nu flera gånger/ dag. Oj, oj stackaren så nu får du städa också? Bra att hon går till dagmamman. Kram


  2. Jag har varit au-pair åt två flickor och kan förstå dina tankar totalt! Även om det säkerligen inte är samma känsla som med sina egna barn..
    Ibland ville jag verkligen skrika rakt ut, gråta och gömma mig under sängen för dom var så jobbiga. Nästa sekund gjorde dom något gulligt (om ens i en sekund) och alla dom där känslorna var som bortblåsta av all kärlek jag kände..
    Men man måste få tycka sina barn är ”a pain in the ass” ibland ;)


  3. Förstår precis hur du känner, om det nu kan vara till någon tröst ;-) Styrkekramar till dig!


  4. Låter som hon är ungefär 2 år så där?


  5. Stackare… jag har inga råd och ge dig heller…


  6. Meh?! Lilla Ängel hon är för busig den där! Hon skulle nog behöva ngt extra på eftermiddagarna.. Ngt som hon verkligen kan sitta ner och pyssla med. Jag vet ju att hon inte är som alla andra tre åringar. Hon är betydligt smartare.. (ÄVEN KANKSE OM DET ÄR SVÅRT ATT TRO PÅ DETTA INLÄGGET ;) ) Men hon är verkligen smart och pratar ibladn bättre svenska än vad Stor Ängel gör ;) Även om den tjejen oxå är oerhört smart…

    Kanske ni skulle köpa ngt som hon kunde sysselsätta henne ett tag när hon kommer hem från dagmamman?! Men vad?! HM?!!


  7. Sicken unge. =)
    Fin blogg du har.


  8. Ännu en anledning till varför jag väntar ett tag med att skaffa barn.. ;-)


  9. Mitt äldsta barnbarn är precis lika energisk. Hon menar inget illa men har svårt att koncentrera sig och far fram och tillbaka mellan olika saker. Hittar på ”hyss” utan att tänka sig för.
    Dagis hade problem och tog kontakt med en specialpedagog som även föräldrarna fått handledning av. Har varit ett stöd för dom. Pedagogen ordnade också så flickan får vara på dagis 5 timmar varje dag. Vilket denna sociala tjej tycker är jättekul!

    I onsdags var dottern här med töserna. Tycker givetvist att det är jätteroligt men jag blir precis slut efteråt. En mormor har dock förmånen att titta på alla upp och nervända prylarna. Tänka detta fixar jag i morgon och istället sätta sig framför datorn eller TV.

    Förstår att det är tufft hemma och har inget råd att komma med. Skrev mest detta för att tala om, du är inte ensam om att ha ett hyperaktivt barn.
    Ibland ringer dottern med gråten i halsen och undrar ”Vad gör jag för fel?” Hon gör inget fel, kan ändå bli så här.

    Hoppas dottern snart blir stillsammare!

    Värme och en Styrkekram



Kommentera

