h1

Utvecklingssamtal..

april 18, 2007

Idag var jag på utevecklingssamtal med storaängel. Det första utvecklingssamtalet med något av mina barn hittills. Jag tycker att det gick bra förutom när vi kom till frukosten. Min lilla tös är jättesvårt att få in någon frukost på morgonen och sedan när hon kommer till skolan är hon hungrig. Och det är många timmar kvar till lunch, dels blir hon hängig och trött. Och det vet man ju själv hur man blir om man inte äter ordentligt. Så nu ska jag skicka med henne frukt till skolan som hon kan äta innan de äter middag. Och förhoppningsvis kanske hon börjar äta ordentligt till frukost med. Det är svårt för man kan ju inte gärna tvinga i henne maten heller.

Sedan hade de gjort ett mattetest och då fick jag känna på hur det kändes att bli riktigt stolt över hur duktig min lilla tös är. Av 16 möjliga hade hon 13 rätt. Jag tror det var bättre än vad jag själv någonsin har haft under min skolgång. Så det är inte mina skolgener hon bär på iallafall. Jag blev så glad faktiskt. Och det märktes på henne att hon själv var jättestolt över att hon fick så mycket beröm för att hon var så duktig.

Här är ett kort som jag tog på henne i helgen när hon hade plockat lite blommor..

3 kommentarer

  1. VA fin hon e.. Ja hon är smart. De märks.. Man ska lära dem i tid ;)

    Ja det där med frukost är ju inte allas favorit direkt. Men försök få henne att äta en frukt innan hon går och så kan hon ju ta med sig en med…

    Eller ha såna små burkar med yoggi hemma de brukar ju slinka ner ganska lätt om inte hemma så kanske hon skulle få äta den i skolan ….

    kram


  2. vad söt hon är din stora ängel!
    Liknar mycket på dig!
    //mela


  3. Här har det hänt en del,det blev jättebra med den här layoutn.
    Vad söt hon är din stora ängel,du har all rätt att vara stolt över båda dina änglar.
    Kul att det går bra för henne,det är en smart tjej du har.=)
    Min dotter var också svår att få i frukost men det blev bättre när hon började skolan.
    Det där med frukt är nog en bra idé.
    Ha en bra dag!
    *Kram*



Kommentera

