h1

Det går hett till i min kommun!

april 18, 2007

I lördags slog 3 st män sönder en polisbil. De gick bergsärkagång och slog sönder polisbilen så pass mycket att det inte gick att andvända polisbilen i bruk efter det. Men det räckte inte med att slå sönder polisbilen utan efteråt pissade de på den. Varför de slog sönder polisbilen finns inga uppgifter. I mina ögon är det ett rent sjukt och idiotiskt hur man kan göra något sådant!

3 dagar senare var samma 3 män i farten igen. Och denna gången slog de sönder en dörr med en yxa och mannen som bodde i lägenheten fick fly balkongvägen. Jag sätter mej in i den stackars mannen som blivit drabbad och jag kan förstå rädslan. Jag kan känna rädslan när jag hör vad som hänt. Precis samma rädsla som jag bär på i och med hotet jag fick. Och min första tanke är, Är det min tur nästa gång?

För jag behöver väll egentligen inte tala om att en av männen som gjort detta är samma man som hotade mej, för det tror jag ni förstår. Och kanske förstår ni min rädsla när ni ser mannens dörr, mannen som denna gången råkade ut för honom. Det känns som jag får sitta och vänta på att det där som bilden visar snart kommer att hända här. Men just det polisen tyckte ju inte att galningen gjort ett brott när han hotade mej så de la ju ner utredningen. Galningen blev inplockad, men är släppt igen. Kan ni förstå detta. Antagligen för att det INTE var han som höll i yxan utan någon av de andra 2. För mej känns det konstigt, för mej känns det obeskrivligt att jag ser vad som pågår men är maktlös.  Men det känns som om det inte spelar någon roll om han höll i yxan eller inte. Han var ju med att ta sej in i lägenheten hos denna stackars man.

9 kommentarer

  1. Förstår vad du menar men kan inte låta bli att tänka 3 män med så mycket energi utan att göra nåt vettigt av det.

    Skicka dom på arbetsläger i någon skog så får dom hugga vilt. Självsanering kan ju oxå ske..


  2. Barba: Mmm, det vore ett alternativ! :)


  3. Säger som barbakvinnan! Förstår liksom ingenting av sånt där…. Kram


  4. Godmiddag Love
    Det var det värsta,,,kanske skall du byta adress flytta till annan ort och komma ifrån sådana herrar,Fy för den lede. Det värsta är att man som offer är maktlös så som du beskriver det, Det är inte klokt ju. Hur och hur så var katten din söt undrar jag om han kanske lipar åt oss dumma människor! Fnissar


  5. Filifjonkan: Ja saken är ju den att det bara är ett halvår sedan som jag flyttade, vet inte om varken jag eller barnen orkar med en flytt till. Nu när hon precis gjort sej hemmastad i skolan och allt. Ja detta är ganska jobbigt, bara hålla tummarna för att han har annat än oss att lägga sin energi på.


  6. Jag hoppas iallafall att du får vara ifred… En kompis till E och S hade träffat honom på systemet. F hade stått och pratat med en då hade M kommit och hälsat på F och frågat hur det va och så.. Helt sjukt.. har han glömt bort att F va en av de som satte dit han. HM?! Och han va så där lagom Hög sa F….


  7. Twilight: Ja men det är han ju alltid. Helt sjukt ju.. Jo jag hoppas med att vi får vara ifred. :O(


  8. […] möten i 2 dagar och hon hade inte fått tag på henne. När vi sitter där kommer vi även in på hotet från galningen. Och jag skulle beskriva vem han var och vad för sorts människa han var eftersom hon inte visste […]


  9. Jag blir helt chockad när jag läser detta. Sånt är otäckt. Vi har råkat illa ut av min killes fd ex hon är en galning. Hon vandaliserade dörren hemma och klottrade massa dumma grejer. Hon är helt galen den kvinnan.
    Stackaren.: Hoppas att ni får vara ifred. Kram



Kommentera

