h1

Flicka (2006)

april 16, 2007

Flicka är en väldigt mysig film om hästar. Nu är jag ingen hästfantast men filmen var verkligen helmysig och det var spännande med vissa bitar. Jag hade inga förväntningar om filmen eftersom jag egentligen inte är så förtjust i hästfilmer. Men nu när jag sett den ångrar jag mej inte en sekund, för den var verkligen bra. Mycket bättre än vad jag föreställt mej.

Handling: Det handlar om Kathy som kommer hem på sommaren efter ett år på internat skola och hennes pappa är arg för att hon inte klarat detta året och får göra om det. Så en dag när hon har tagit en hästtur ser hon hur en puma försöker attackera en av vildhästarna och vill så gärna att de fångar in hästen. De fångar in den, men den blir inte hennes eftersom hennes pappa straffar henne för att hon inte klarade av skolan. Under filmens gång handlar det mycket om hästar, men även om kathy och en familj med mycket kärlek. Sedan händer det en massa saker som man inte kan förutspå. Filmen var verkligen värd att se..

Betyg: 4 av 5. Imdb har gett filmen 5.3 av 10, men det håller jag inte med om. För filmen var verkligen bra och hur mysig som helst. Jag hittar inget negativt i den. SE den!

Andra bloggar om: Film, recension, hästar, flicka,

2 kommentarer

  1. En till film att ladda hem… ;)


  2. Jag e egentligen inte så förtjust i hästar men den här filmen e grovt bra har sett den typ tusen gånger! 4,5 av 5 för mig :D



Kommentera

