h1

Inte ett enda ord!

april 15, 2007

Nu har det gått 5 dagar sedan jag skrev mitt öppna brev till pappa. Samma dag ringde jag till honom och mer eller mindre bröt kontakten. Det öppna brevet skickade jag aldrig, även om jag skulle velat, samtidigt som jag inte ville. Jag trodde nog inte det skulle bli den totala tystnaden som det blev. För det är vad det är och har varit, tyst. Inte ett samtal, inte ett sms, ingenting. Egentligen hade jag nog inte räknat med det, eller hade jag det frågar jag mej? Jo det hade jag nog, jag trodde inte att han så defenitivt skulle välja sida. Eller jo kanske, jag har ingen alkohol, men det har galningen.

Pappa tynade bort mer och mer från mej från slutet, det var inte alls samma starka band som det kanske fanns för 3 år sedan mellan oss, men banden dotter och far kommer ju aldrig att försvinna. Kanske det är mer jobbigt för mej eftersom jag sett hur han förändrats, att jag få se hela förändringen från en pappa till en alkoholiserad pappa. Vilket egentligen är en enorm skillnad. Medans han inte ser det, medans han inte ser sin egen förändring eller det kanske han gör, fast jag inte märker det..

Men hur det än är, så är han min pappa.. Även om detta valet jag gjorde var ett måste..

2 kommentarer

  1. Sorgligt att läsa!
    Svar till dig på min blogg;
    Love; haha, ja, visst är de roliga. Brukar du kolla dina?


  2. […] sms till pappa.. För ett tag sedan skrev jag ett öppet brev till pappa och nu ångrar jag att jag aldrig postade. För hade jag gjort det hade jag sluppit ta smällen av […]



Kommentera

