h1

Förklaringen på inlägget om min syster!

april 15, 2007

Ibland när jag skriver är jag tankspridd, jag skriver som om jag tror att alla ska förstå. Men så är det ju inte, alla kan ju inte förstå när jag skriver ner mina tankar eftersom de inte lever i min ”värld”. Och förstår nu att detta inlägget om min lillasyster som jag skrev om i helgen måste förklaras. Allt är lite komplicerat.. Så ja ska försöka att förklara så gott jag kan..

Min lillasyster och jag har inte samma mamma, endast samma pappa. En pappa som då är alkoholist som de flesta har förstått. Hon och min andra lillebror bor hos sin mamma ca 5 mil från mej. Ibland träffas vi och ibland dröjer det jättelänge innan vi träffas. Deras mamma försöker iallafall att skära av banden i mellan oss för hon vill inte att de ska ha något med pappa att göra. Deras mamma är väldigt speciell… MYCKET speciell.. Hon försöker säkert och vill dem säkert bara väl, men det är på fel sätt och det finns en rad olika saker som jag inte skulle gjort eller uppfostrat mina barn på det sättet, men det är inte upp till mej att bestämma eller att ha en åsikt om. Och även om jag skulle ha en åsikt är inte min åsikt något värd i deras mammas ögon iallafall.

De har bott här innan, där jag bor nu och min syster har kompisar här sedan lågstadiet. Problemet är bara att den kompisen som hon umgås med här är en barndoms kamrat till henne, kompisens mamma och pappa är väldigt nära vän till min systers mamma. Och denna familj är inte alls som alla andra. De är väldigt speciella. Mamman i familjen flyttade och lämnade kva barnen hos pappa. Pappan har problem med alkoholen och även mamman. Pappan umgås nu enbart med de som tror de är 2o, de åker bil på helgerna och skålar och har trevligt! Hmm,.. Pfft.. Trevligt kan man definera hur man vill..

Pappan i denna familjen är iallafall bästa vän med sina barn och tar med dem ut på supatripper ibland. Flickan är 15 år, och min systers bästa vän. Vi bor i ett sånt litet samhälle, här känner alla, alla. I början försökte jag ta hand om denna 15 åriga flicka men det tog för mycket på mej själv, så jag gav upp. Min syster brukar inte dricka. Det var det som gjorde mej orolig, att hon var med dem i bilen. Pappan som var med sin 15 åriga dotter ser inget fel i det.. Alla de i den umgänges kretsen ser inget fel i det.

Nu är jag glad på sätt och vis att min syster inte bor här, och att detta kanske var en engångsförtelse, skulle det vara en gång till så skulle jag försöka prata med min syster eftersom jag inte kan prata med hennes mamma om det.Läget är mer komplicerat än vad jag först förklarade. Då skrev jag mina tankar, men ni kunde ju inte förstå eftersom ni hade så lite bakgrundsfakta..

Men så ligger det till iallafall.. Ni får mer än gärna fråga om ni inte förstår nått! :)

2 kommentarer

  1. ok … lite lätt rörigt … men jag förstår … jag kände mig lite besserwissig när jag hade skrivit inlägget … men det är för att jag vet hur det är att vara 15 o jävligt upprorisk. Jag kommer ihåg min ungdomstid bättre än gårdagen … ålderstecken? ;-)
    kram


  2. Shit vad klurigt. Men det är nog bra att prata med henne :)



Kommentera

