h1

Saker som stör mej..

april 14, 2007

Vissa saker stör mej…

Som tex när vuxna människor super ihop med min 15 åriga syster. Att de inte har vett att förstå att hon inte har i en bil fullt med en massa 40 åringar att göra. 40 åringar som dessutom inte är som alla andra. 40 åringar som har stannat i 20 års åldern och tror att de är coolast i stan, medans de egentligen inte är annat än patetiska..

Det stör mej, det retar mej och det oroa mej när jag hör det och att de sen dessutom ringer till mej och tror att jag tycker det är okej att hon är med.. Men orden.. Jag super med din syster ikväll. Min syster som överhuvudtaget inte är mogen för att supa och dessutom inte med 4oåringar!

6 kommentarer

  1. Håller helt med! =(


  2. Jag tycker det är läskigt när 40 åringar vill umgås med 15 åriga flickor. Nu känner ju du dom här, men ändå. Förstår mycket väl att du reagerar som du gör.
    Kram


  3. Som valigt har jag samma åsikt som dig.=)
    Jag förstår att du oroar dig för din syster,hon borde väl inte dricka alkohol alls om hon är 15 år.
    Ha en skön dag!
    *kram*


  4. Ej bra, ej bra… Barn (om hon är 15 år är hon faktiskt ett barn) ska inte förtära alkohol. Om dessutom 40-åringarna förstår detta, ja då är livet mer än tragiskt. Hur tänker man som vuxen då? Vuxna människor ska jag ju vara barnens trygghet.

    p.s. Vilken snygg bild! Föreställer vem? :-)


  5. Ursäkta, jag blir lite upprörd på det du skriver. Har inte din 15åriga syster en målsman? Någon som vill hennes bästa och ser till att hon inte gör så.

    Jag kan inte påminna mig om att du har berättat om din mamma,,,, det kankse du har … ta inte illa upp för frågan. Jag hade gått raka spåret till den som har ansvaret för din syster och sagt … såhär är det …. ta tag i det.
    Det kanske inte funkar så …. jag vet inte … lätt att vara klok när man själv inte råkar ut för sånt.
    kram


  6. […] ner mina tankar eftersom de inte lever i min “värld”. Och förstår nu att detta inlägget om min lillasyster som jag skrev om i helgen måste förklaras. Allt är lite komplicerat.. Så ja ska försöka att […]



Kommentera

