h1

All städning var ogjord!

april 14, 2007

Igår städade jag och gjorde riktigt fint och mitt minsta barn kan vara ett sånt monster om hon vill, man hinner inte med när hon är i farten, och man kan defentivt inte lämna henne själv i något av rummet utan måste hela tiden ha ögonen på henne.

Igår passade hon på med att hälla ut en hel burk med vaniljsocker i min nybäddade säng, och när jag säger en hel burk menar jag en hel burk, inte en liten smula var det kvar i burken och behöver jag säga att mitt svarta överkast inte längre var svart.

Idag på morgonen passade hon på att hälla ut en hel burk med bakpulver på golvet i köket och som om inte det hade räckt så tog hon sedan hela paketen med florsocker och blandade det med allt mjöl och kastade omkring i köket på min svarta matta som numera ser ut som jerusalems förstörelse. Hela hon var vit och hela mitt kök.

Så om ni undrar är inte mitt nystädade hem speciellt rent längre. Det ser ut sm 7 svåra år och musten har gått ur mej, inte ens en timma efter att jag gjort iordning fick det vara fint. Nu sitter jag här och håller andan, för nu vet jag att jag får börja om med min städning, och denna dagen som jag helst av allt ville ha en städfri dag!

Jag är så trött på att städa..

5 kommentarer

  1. Ey! Har du inte pli på henne? ;-)

    Ja, spindlar är äckliga. Försökte komma över min fobi för några år sedan och lyckades rätt bra. Jag ville ta i varenda kryp jag hittade. Men det gick över.


  2. Vilken liten Madame! Då behöver jag inte bekymra mig om mina små (?) dammråttor.

    Tack för hjälpen, det funkade. Jag hittar inte rätt tema här, det är alltid en liten detalj som förstör i alla på något sätt.
    Måste nog traggla mig igenom allihop för att se vilket som är det minst sämsta. :)


  3. Du får se fram emot att ni tillsammans kan skratta åt hur busig hon var när hon var liten nån gång i framtiden :)


  4. Oj, vad jag kände igen mig i detta (när barnen var små.)
    Trött på att städa är jag visserligen, fast nu är det mest barnbarnen som ställer till, men det är en helt annan sak! Dessa ljuvliga små liv som jag inte har huvudansvaret för kan jag plocka efter när de åkt hem.
    Hmm, kom just på, den vuxne hemmaboende sonen och jag har inte samma begrepp om ordning.


  5. Hehe, känner igen det där. :)
    Kaspian kommer ju inte in i lådor och skåp än. Men snart …



Kommentera

