h1

Lung och ro i livet önskar jag mej som ett paket på posten!

april 11, 2007

Jag fick en kommentar idag som jag kände att jag ville fördjupa mej i. Det gav mej insperation till ett eget inlägg och ibland får jag insperation genom kommentarer som jag känner att jag vill fördjupa mej i. Denna kommentaren kom från Dr S, (Ägaren bakom en fantastisk blogg btw). Jag citerar ”Å ditt liv är inte lite så rörigt märker jag”. Jo mitt liv är rörigt. Väldigt rörigt, jag förstår att andra människor som läser mej måste tycka det. Saken är den att mitt liv så länge jag kan minnas har alltid varit rörigt, det är aldrig lugn och ro någon längre stund innan det händer något nytt som rasar min värld. Men jag är van, jag märker det inte själv på samma sätt som andra. Jag är van och har vant mej vid att mitt liv är rörigt och det har konstigt nog varit det sedan födseln.

Jag minns att jag skrev ett inlägg för länge sedan och undrade om det verkligen var meningen att ett liv skulle vara så rörigt som mitt. Om jag föddes med otur eller vad det beror på. Jag tycker jag har testat det mesta som går att testa för att få lugn och ro. Sedan jag flyttade har jag ändå upplevt en enorm skillnad på mitt välmående än tidigare, jag känner mej lugnare inombords än tidigare. Men ibland känns det verkligen som skiten förföljer mej. Att det är dömt till att misslyckas, att det ska vara såhär. Men det sjukaste är att det känns som vad som en händer nu biter det inte lika hårt på mej. Jag faller inte ner i dessa djupa deprissioner längre som jag gjorde tidigare, och när jag känner att mitt liv rasar reser jag mej upp betydligt mycket fortare än innan.

Men samtidigt kan känna att jag blivit hårdare till ytan än tidigare, att det är svårare att komma mej in på livet och att jag inte alls är lika öppen som jag var för ett 1 år sedan. Jag har alltid varit så öppen att den för det mesta har skadat mej själv. Innan kunde jag gå runt och känna mej ständigt olycklig och funderade väldigt mycket på livet och dess innebörd, nu har jag mer accepterat att allt är rörigt och att det är aldrig är någon lugn och ro runt mej. Det känns som om det är såhär livet ska vara, även om jag drömmer om ett lugnt och harmoniskt liv i framtiden.

Det känns som om mitt liv just nu är ett heltidsarbete att bara överleva att det känns som jag inte hinner med annat än att bara vara jag, mamma, flickvän, och allt det där runt omkring mej. Och det gör att jag inte heller hinner tänka på livet på samma sätt. För samtidigt känns det som jag hittat mej själv mer nu än innan. För även om jag bara är jag, mamma, flickvän, syster, dotter och allt det där. Så känns det som att i allt det där, har jag hittat mej själv. Och att mitt liv är rörigt det har jag vant mej vid..

Men en gång i framtiden så hoppas jag att jag har lugn och ro runt mej!

3 kommentarer

  1. Det hoppas jag också att du får. Du verkar ändå ha kommit en bra bit med dig själv.:)
    Kram!
    birgitta


  2. Ja du vännen lugn o ro vart ska vi dra??

    //Kram

    Ringer dig senare i kväll


  3. Jag tycker ditt liv verkar rörigt.. Men förhoppningsvis så finns det ett slut på allting!
    Man liksom hamnar i en normaliseringsprocess där man inte märker vad som händer eller sker – jag har hur många exempel som helst på det!

    Hang in there!
    KRAM



Kommentera

