h1

Börja knarka säger Kristen Dunst!

april 11, 2007

Jag förstår inte hur man kan uppmana människor till att börja knarka. I mina ögon är det helt sjukt. Men sedan kan jag faktiskt inte förstå hur aftonbladet kan ta med en sån liten notis som det var med Kristen dunst uttalande om droger. För när man skriver ut uttalandet i tidningen så får man också räkna med att många unga läser det, och det blir det mer okej än innan. Aftonbladet gör fel enligt med att skriva ut det uttalandet i tidningen. En artikel där en hollywood stjärna skriver negativt om droger hade varit bättre på plats tycker jag.

Ibland blir man en smula förbryllad av tidningarnas agerande. Okej en tidning är till för att tjäna pengar men man kanske ska se över sitt sätt att tjäna pengar. Är det okej om 100 ungdomar fastnar i knarkträsket pga av aftonbladets artikel om Kristen dunst uttalande. Okej, nu drog jag det hårt, men det skulle faktiskt kunna hända och då tycker jag aftonbladet borde tänka om. En sådan artikel hör inte hemma någonstans, hon uttalade sej idiotiskt enligt mej.

Nu är det inget som säger att man blir knarkare för att man röker gräs ibland, men det är heller inget som säger att man inte kan bli det. För det börjar ju alltid någonstans, och det börjar alltid med gräs. Det är ytterst ovanligt att man går direkt till de tyngre drogerna.

Och som aftonbladet är man en smula ansvarig tycker jag och det är fruktansvärt fel av aftonbladet att ha en med en sån artikel tycker jag. Här hittar jag en blogg som sedan leder till Helena Bouvengs uttalande.. ”Tänk om narkotika inte hade funnits, så mycket bättre världen hade sett ut!! Och det tycker jag var det bästa jag läst idag!

Andra bloggar om: Aftonbladet, narkotika, Kristen dunst, missbruk, ungdomar,

8 kommentarer

  1. ” Börja kanrka” va fan är det att säga då,,, jävla idiot! och som du säger, så trögt av tidningen att skriva ut det..


  2. Twilight: Ja precis, det är verkligen helt sjukt! :O


  3. Kan inte mer än att hålla med! Helt sjukt att tidningarna skriver om såna grejer.


  4. Jag vart skit besviken när jag läste att hon har sagt det. Jag hoppas verkligen att det inte är sant. Hon har alltid varit en av mina favoritskådisar :(


  5. Ett mkt underligt uttalande. Verkligen. Knark har förstört för så många..

    Ha en fin dag:)


  6. Sjukt korkat sagt.. hur kan man ens uttala sig på de viset?
    & ja.. lyssna på den låten.. sjukt bra e den minsann ^^


  7. haha

    testa LSD först innan du utalar dig om droger, tråkmåns


  8. Ja fy fan, jag hade en kompis som var LSD-beroende och dog av det sen. jag är 12 år och ni är gammla haggor



Kommentera

