h1

Ska iväg och köpa nya blommor!

april 10, 2007

När det känns som tyngst ska man shoppa har jag hört så därför ska jag åkaoch köpa nya krukor och blommor till vardagsrumsfönstret.. Jag känner att jag är värd det, och kanske det känns lite bättre sedan. Det var faktiskt 2 år sedan som jag köpte nya krukor och blommor till vardagsrummet så jag känner att jag kan kosta på mej det nu..

Och är det inte för dyrt ska jag köpa blommor och krukor till barnens rum med, för de är vissna för länge sedan. Jag är inte speciellt duktig på att sköta om mina blommor. Ett tag älskade jag att plantera om blommorna och hade alltid friska blommor i fönstret, men nu känns det inte som jag har någon ork till att fixa med dem, alltid så mycket annat som kommer ivägen…

Sedan tänkte vi att vi skulle passa på att grilla lite ikväll med.. Det är det bästa med våren att man kan grilla på balkongen och äta inne, maten smakar helt annorlunda när man grillar tycker jag..

Hoppas ni får en trevlig kväll..

6 kommentarer

  1. Där påminde du mig… Jag skall så lite ju! Men det lär inte bli av. Ja visst är det härligt med nya färska, fräscha och omisshandlade krukväxter!


  2. Ja grillat är godast, jag kör med fejkade blommor, kan hålla forever. Svärmorstunga är annars en jättelättskött blomma, Maria


  3. Åhh det blev inga krukväxter eller krukor, hittade inget som jag gillade ju :-(


  4. Låter som en bra idé´,shopping är bra mot det mesta.
    Hoppas det känns lite bättre idag.
    Vi lämnade inte Vilda före 12 veckor och då bara korta stunder.
    Han är ny hos er och så liten ännu så jag kan förstå att han grät.
    Jag tycker att du ska vänta tills han är riktigt trygg hos er innan du börjar träna honom på att vara ensam.Har du otur så kan han bli otrygg och fortsätta att yla och gråta när han blir lämnad om du börjar förtidigt.
    Ella var 16 veckor när hon flyttade in men jag lät det gå ca en månad innan jag började träna henne på att vara ensam.

    Ha en skön kväll!
    *Kram*


  5. Hej,
    Jag heter Annelie Svensson.
    Min man är från Afrika. Genom sina kompisar har vi fått trevlig kontakt för blommorsaffär.
    Därav försöker vi ta kontakt med er som handla in blommors så vi kan prata om affär om ni är intresserad.

    Bifogad är bilder på tio olika blommor som vi kan hämta från Afrika.

    Tack så mycket och jag ser fram emot att läsa från er snart.

    Mvh
    Annelie Svensson
    Tel: 0730885560


  6. Varför inte odla blommor i ett växthus själva :D



Kommentera

