h1

Galningen är lös och jag mår skit!

april 9, 2007

Hjärtat stannade och det funkar inte riktigt fortfarande. Mitt hjärta gråter för att jag inte betyder mer för min egen pappa, det gör ont för jag vet att detta kommer att bli en helvetes natt utan sömn och en massa rädsla. Pappa ringde och skrek för en halvtimma sedan och frågade om jag satt dit honom igen, jag fattade inte vad han menade. För socialen sa till mej i veckan att han inte kommer ut. Men han blev utsläppt idag, han kom ut idag och jag har inte hört ett ljud, jag har inte ens blivit meddelad att han kom ut. Fast polisen sa klart och tydligt att anstalten skulle meddela mej när han kom ut.

Iallafall han hade suttit uppe hos pappa när polisen kom och hämtade honom, och pappa skäller ut mej för han tar för givet att jag gjort så att polisen kom och hämtade mej, jag som satt i lugn och ro framför tv:n och inte ens visste att han var utsläppt. Jag blev så ledsen för pappa bara skrek och skrek, han umgås alltså fortfarande med honom som hotat mej, hans egen dotter. Trots att han vet att jag är rädd och har varit rädd de senstae veckorna, trots att han vet att jag haft svårt att sova. Jag betyder alltså inte mer.. Jag betyder alltså inte ett jävla skit i hans ögon. Ibland undrar jag hur mycket jag ska orka stå ut med innan ja bryter kontakten helt med pappa. Ibland hatar jag mej själv för att jag inte tar avstånd ifrån honom. Pappa har alltså tänkt att låna ut sin soffa till denna galning som gjort att jag mått så dåligt i flera veckors tid. Men motivering om att det var synd om honom..

Han har hotat mej och hotat med att komma hem hit, skicka folk hit och pappa tycker synd om honom. Vart är det synd om honom? Jag förstår inte. Jag förstår ännu mindre hur pappa kan ta honom i försvar. Jag är ledsen, men efter detta kommer jag inte kunna ha någon kontakt med pappa och det hoppas jag att han förstår. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga efter detta. Tänk om.. Jag faktiskt tagit med mej barnen och åkt hem till pappa idag och så hade jag mött honom innanför dörren. Jag undrar hur pappa tänker… Jag förstår det inte..

Och vad är det som säger att polisen tänkt att hålla honom över natten? De kan lika gärna släppa honom ikväll igen eftersom jag inte alls vet varför de plockade in honom. Och hur ska jag nu kunna sova? Jag är så fruktansvärt splittrad att det gör ont, jag mår riktigt dåligt nu. Inte nog med att jag vet att han är ute utan att jag ens blivit meddelad om att han skulle komma ut, min pappa låter dessutom killen som jag ansöker om att ska få besöksförbud mot mej bo hos honom, sova på hans soffa. MIN EGEN PAPPA!

Jag vet att pappa är missbrukare och jag vet att galningen är missbrukare, jag vet att alkoholen och drogerna styr, men jag önskar verkligen att betydde mer. Det finns så många andra missbrukare som pappa kan umgås, varför umgås med just honom? Jag trodde verkligen att pappa skulle stötta mej igenom detta. Att han verkligen skulle ta avstånd från honom när han vet hur jag mår/mått pga av honom. Jag förstår inte att alkoholen kan ha så stor betydelse att man skiter i sin egen dotter. Efter detta kan inte jag ha någon kontakt med pappa, att han inte förstår det själv..

Och jag fattar inte ens hur jag ska kunna sova inatt. För det första är jag alldelles för ledsen, orolig och rädd, och för det andra gör det så förbannat ont det pappa gjorde mot mej idag!

7 kommentarer

  1. Jag förstår att du mår dåligt.Jag har åxå svårt att förstå att missbruket har så stor makt över en människa att han sviker sina egna barn.
    Men när man inte varit där själv så kanske det är lätt att säga att jag aldrig skulle göra så.
    Jag hoppas att det ordnar sig så du får leva i lugn och ro.
    Även om det kostar dig din relation till din pappa så kanske det är värt det för att få lite lugn.
    Sköt om dig och de dina vännen.
    Kramilikram!


  2. Jag blir djupt berörd av vad du skriver. Detta är ju inte klokt! Jag tycker synd om dig (och din familj) och hoppas innerligt att allting kommer lösa sig. Men hur mycket otur kan man egentligen ha, vad jag förstår så är hotet från den där mannen helt oprovocerat? Att en människa bara går på andra människor på det viset – då är det något som är fel, mycket fel. Har har han hotat de andra männens (som är med och äger garaget) familjer också, eller är det bara ni som får utstå hotelser? Jag hoppas att de andra männen hjälper och stöttar er.

    Mina tankar går till dig!
    KRAM


  3. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, tänker inte riktigt klart just nu (skyller på mina smärtor och klockslaget..) Men jag hoppas att allt kommer att ordna sig och du får lugn och ro snart, du ska inte behöva må så här! Jag skickar stora styrkekramar och jag tänker på dig!

    Kram


  4. ggggahhhhaaa. Jävla HAN och jävla din pappa.. Blir så helvetes jävla förbannad när jag läser detta.. Visste inte! Fy fan asså!.

    Tårarna bara rinner på mig för att jag känner så för dej.. och speciellt för dina barn.. herre gud är han helöt jävla pantad din pappa.-och är poliserna helt pantade.. Jävla idioter…

    ggahhah

    fattar inte hur du kan behålla ditt lugn som du gör ‘ändå.. Du e en stark tjej M….
    älskar dej!

    kramar om…

    ring om det är ngt det hoppas jag du förstår…


  5. Oj. Vet nog inte riktigt vad man skriver som kommentar till detta. Stackars dig!
    Ett sånt helvete ..
    Läste även det öppna brevet du skrivit till din pappa, och även det berörde starkt. Kan du ta hjälp någonstans ifrån? Har du andra vid din sida? Förmodar att detta kanske är dumma frågor, du har säkert sökt hjälp och stöd genom åren, och tyvärr så vet jag ju att det inte alltid är så lätt att få hjälp. Hoppas bara att du har någon att luta dig mot.

    Önskar dig all lycka till. Stora stora styrkekramar från mig.


  6. å jag vet inte vad jag ska skriva … men det är värdelöst :-( riktigt jävla skitpestigt värdelöst:-(:-(
    *STORGOKRAMSÅATTDUORKAR*


  7. […] Det kom ett brev från posten idag från polisen, och jag trodde det handlade om besöksförbudet. Men det var en mindre trevlig nyhet som kom över mej när jag öppnade […]



Kommentera

