h1

Epic Movie (2007)

april 9, 2007

Epic movie är en parodifilm av en massa olika filmer. Jag tycker den va skitrolig, det fanns bitar i filmen som man skrattade riktigt gott åt. Jag gillar såna filmer, speciellt när det är tydligt vilken film de gör parodi på, och det är riktigt tydligt i denna filmen. De gör även parodi på vissa kändisar. Den är värd att se även om det inte var någon toppfilm.

Handling: Det handlar om 4 föräldralösa barn som blir kallade till en tävling och de tror att denna tävling är possitiv, men den är allt annat än possitiv. Under resans gång får de reda på att de är syskon och sedan rullar det igång med tokigheter efter tokigheter, och en massa olika filmer får vara med i filmen på ett roligt sätt.

Betyg; 3 av 5

Andra bloggar om: film, recension, komedi, epic movie, parodi,

One comment

  1. Mina killar snackar om denna film, jag har inte riktigt vetat vad det var för film, nu vet jag. De (och jag med) älskar parodier på andra filmer. Nakna pistolen, hot shots, scary movie mfl ligger de varmt om hjärtat. Skönt att bara bli road… Visst är det kul att upptäcka nya bloggar. Vi ses/hörs igen, kram Maria



Kommentera

