h1

Min mammas mans pappa förstörde hela påskafton!

april 8, 2007

För ca 18 år sedan träffade mamma sin man som hon lever ihop med idag. Från början hade jag svårt att acceptera det. Men jag var bara ett barn som inte visste då hur mamma hade haft det med min pappa och som inte alls förstod att han inte ville ta min pappas plats, de åren måste varit tuffa för min mamma för nu vet jag även att mammas mans familj vägrade prata med henne de 2 första åren för att hon hade 2 barn innan. I deras ögon var mamma inget att ha. Sedan lossnade det lite när mamma och hennes man fick en egen son. Men den familjen har aldrig tagit till oss.

Vid jul och storhelger har vi varit med utan att få julklappar och påskägg av den familjen. De bara vägrade att acceptera oss. Det blev bättre med tiden eftersom jag och min syster blev äldre och struntade i att vi inte var accepterade, för mammas man har aldrig behandlat oss annorlunda. Tvärtom, han har varit den pappa för oss som vi aldrig haft. Eftersom våran riktiga pappa är alkoholist, mammas man har alltid funnits där när pappa inte har funnits där. Det finns oerhört starka band mellan oss, och vi skämtar mycket om allting. Men detta vet inte mammas mans familj eftersom de aldrig engarerat sej i oss eller våran familj.

Under middagen igårkom min mammas man på besök och allting var lungt förutom att man märkte på honom att var lite aggig. Och sedan under kvällen närhan fått i sej lite alkohol fick vi verkligen höra hans åsikt om våran familj. När vi skulle gå hem så lånade jag ett paket ciggaretter eftersom mina var slut. Och då började mammas man att skämta med mej, som han alltid gör, att jag skulle lämna tillbaka ett precis likadant paket. Men man bryr sej inte eftersom man vet att han bara skämtar och att det är samma skämt hela tiden. Så jag svarade honom ”Skit du i det”. Och mammans mans pappa fick frispelet och menade på att jag bara var där hemma och tog en massa saker som de aldrig får tillbaka, vilket defenitivt inte är sant. Att jag aldrig har brytt mej om vad mammas man sagt för han är inte min pappa och det är heller inte sant. Och allt detta hade han vetat om han engererat sej i våran familj, han malde på tills mamma blev förbannad och de rök ihop som bara den. Men saken är den att jag hann aldrig uppfatta vad det blev sån uppståndelse av, inte heller mammans man hann att förstå eftersom vi hade fullt upp att skämta med varandra. Skämt som mammas mans pappa trodde var allvar.

Men i grund och botten är det pga att mamma tagit till sej mina barn mer än vad hon tagit till sej mammas mans syster barn. Men skillnaden är att mina barn är hennes barnbarn det är inte mammas mans systers barn. Min styvpappas syskons barn går i samma klass som Storaängel och allt grundade sej i att jag och mamma delade på ett Nintendo Ds till storaängel nu i påsk eftersom hon så jättegärna velat ha ett så länge. Och min styvpappas systers barn blev avundsjuk. Och då menar min styvpappas familj på att jag bara tar för mej och kräver en massa. Men det var som mamma sa, VI är hennes familj och inte deras eftersom de aldrig accepterat henne.

Och detta Nintendo DS har jag inte alls krävt att mamma ska köpa till min flicka, det var hon som frågade om jag och hon skulle dela på spelet åt storaängel. Min mamma och hennes man har inte ens delad ekonomi så vad bryr de sej om. Mammas man bryr sej inte, varför ska då hans familj bry sej? Det är svårt att förklara för de som inte vet hur det är…

Men min mammas man menade på att det är alltid såhär det blir när man gifter sej med någon som redan har barn, att hans son då inte har något att säga till om när det gäller oss för att det inte är min pappa. Men saken är den att det är inte så hos oss och aldrig varit. För vi har alltid rättat oss efter mammas man, det är alltid han som bestämt. Om jag vill låna pengar av dem tex, är det mammas man jag frågar… Aldrig mamma. Men igår frågade jag mamma för jag ville inte störa honom för ett paket ciggaretter när han pratar med sin pappa. Helt sjukt iallafall..

Allt är komplicerat.. Jag bryr mej egentligen inte, inte mer än att det stör mej att han har fått en sån fel uppfattning om oss. Att han gjorde mamma så ledsen och att han låter det gå ut över mammas man. Allt för att min styvpappa inte gillar mej… Och aldrig gjort! Men jag bryr mej inte eftersom jag accepterat det och inte pratar med honom alls. Inte ens hälsar när jag möter han ute.

Ha förstörde påskafton iallafall…

8 kommentarer

  1. man blir ju så irriterad på sånt där! >:-(


  2. Jaa… Hoppas att det kommer att bli bättre!!! Verkligen. Glad påsk på dig :)


  3. […] var fortfarande väldigt ledsen över vad som hände igår.. Och det kan man ju förstå. Hon kände att hon kanske blir ännu mer utstött nu när hon sagt vad […]


  4. Jösses. Jag är helt mållös!
    Vad är det med släkter?

    Jag fattar inte hur människor kan vara så FÖRBANNAT hemska att dom bestämmer sig för att vara emot en från början. Bara för att. Och trots att dom inte ens känner en.
    Har haft två ex vars stora systrar varit så mot mig.
    Så jag har LOVAT mig själv att jag aldrig ska vara så mot lillebrors flickvänner oavsett hur illa jag tycker om dom.


  5. Låter som en klassisk familje helg. Han måste ha varit taggad redan innan och nån måste få skiten…

    kram ankik


  6. Låter ju helt galet, att vuxna människor kan bete sig så. Ni var ju små när de blev tillsammans, och det i sig var ju inget ni valde…Tur i alla fall att din mammas man verkar ha varit en fadersfigur och inte gjort skillnad på er barn. Självklart är dina barn närmre din mammas hjärta, fattas bara annat. De är ju hennes barbarn, bry dig inte om såna småsinta och barnsliga människor, men jag vet oxå att det inte är så lätt att skaka av sig sånt här. Försök att tänka på att ni, kärnfamiljen har det bra, kram Maria


  7. Släkten är värst!
    Själv har jag brutit för längesen med min egen skenheliga familj. :-(


  8. Detta förhållande mellan mamma och styvpappa håller inte så länge och det kommer att ta slut mellan dom någon gång i framtiden! Om hans släkt och han själv varit snälla och tyckte om dig och mamma då kan ett förhållande hålla längre! Men, nej! Snart kommer förhållande att spricka. För din mamma kan hitta någon annan bättre än han!



Kommentera

