h1

88 minutes (2007)

april 4, 2007

88 minutes var väll egentligen som vilken thriller som helst, fast det var ändå bra. Den var godkänd och värt att titta på. Jag gillar filmen som det är svårt att lista ut vem som mördaren är och hur det gick till. Även om man fick en föraning om vem som låg bakom det kunde man aldrig lista ut vem som gjorde jobbet åt honom.

Handling: Det handlar om en psykolog vid namn jack som får dödshot, de säger i telefonen att han endast har 88 minuter kvar att leva. Under dessa 88 minuter händer det saker hela tiden och telefonen ringer hela tiden för att påminna honom hur många minuter han har kvar att leva. Han får även band där hans döda syster talar. Allt detta samtidigt som en seriemördare kopierar mord från en annan seriemördare som sitter i fängelse. Jag tycker filmen var bra eftersom det hände saker i den hela tiden. Och rollfigurena gjorde ett bra jobb, men kunde göra ett bättre jobb.

Betyg: 3 av 5

Andra bloggar om: Film, filmrecension, 88 minutes, dödshot,

4 kommentarer

  1. Den har jag sett 10 minuter på sen somnade jag.. Så brukar det ofats vara när jag kollar på film ;)


  2. Twilight: Haha ja, men denna filmen ska du se :-)


  3. kanske ska ta och se den då… =)


  4. Crazypill: Ja det tycker jag att du ska göra :-)



Kommentera

