h1

Pans labyrinth (2006)

april 3, 2007

Pans labyrinth är en spansk film och hade jag vetat det hade jag aldrig tittat på den. Men både imbd och moviezine har gett denna toppbetyg, på imbd får den 8,5 av 10 och på moviezine får den 4,5 av 5. Och de som satt betyg måste ha en kass filmsmak måste jag säga. Denna filmen var inte alls någon toppfilm som man förväntade sej. Nej, den var snarare helt kass faktiskt. Visst var den mysigt övernaturlig men filmen räckte inte alls hela vägen, den räckte inte ens halvvägs. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag nog aldrig börjat titta på den. För redan när halva filmen hade gått väntade man på att den bara skulle ta slut. Men sedan är inte fantasy filmer något för mej, men det finns bättre filmer än denna.

Handling: Året är 1944 och ofelia anländer med sin gravida mamma till kapten som ska bli hennes styvpappa. Hennes styvpappa är ond och endast elak mot alla i sin omgivning. En labyrint som ligger nära huset blir dit hon går och där möter hon en faun och han säger att hon är en försvunnen prinsessa och för att kunna återvända dit hon kom ifrån måste hon utföra 3 uppdrag. Men det andra uppdraget misslyckas för att hennes mamma är sjuk. Gillar man spanska filmer och dessutom fantasy filmer är detta en film för dej, Men gillar man inte det ska man nog inte se den. Det är en vuxensaga från början till slut. Handligen och konceptet är det inget fel på. Men filmen i sej är inte alls bra.

Om du vill se trailers kan du se dem här:

Betyg: 2 av 5

Andra bloggar om: Film, filmrecension, pans labyrinth, fantasy,

4 kommentarer

  1. Då skippar jag den med ;)


  2. Twilight: Ja gör det :-)


  3. Jag tyckte att filmen var väldig fin o mysig. Själva handlingen är jätte bra och filmen i sig är riktigt bra den med. Underbar film tyckte jag


  4. Bra recension. ”Handligen och konceptet är det inget fel på. Men filmen i sej är inte alls bra.” Om handlingen och konceptet är bra är väl filmen rätt bra eller?

    Nä, det är uppenbarligen en trött 14 åring som skrivit denna blogg. Se denna film, en av de finaste filmerna någonsin.



Kommentera

