h1

Masjävlar (2004)

april 3, 2007

Masjävlar hade dvd prämier den 17 augusti 2005 så det var ett tag sedan. Men jag har hade inte sett denna filmen tidigare. Det var väll direkt ingen film i min smak, den var ganska händelselös och otroligt seg. Man satt och väntade hela filmen på att något skulle hända, något som aldrig hände. Vissa repliker i filmen var roliga, men det räckte inte till för att det skulle bli en bra film.

Handling; Det handlar om Mia som bor i stockholm och har ett fint välbetalt jobb, hon åker upp till dalarna för att fira sin pappas 70års fest. Det handlar omhur hon ser på byn nu efter att inte bo där längre. Hon är tveksam till att gå på sin pappas 70års fest. Men sedan går hon och hela festen urartar fast på ett tråkigt sätt. Det fanns ingen spänning i filmen, den var liksom död från början till slut.

Betyg: 2 av 5

Andra bloggar om: Film, filmrecension, media, masjävlar, dalarna,

4 kommentarer

  1. Tack så jättemycket till att börja med, känns kul att du gillar min blogg. Har inte sett Masjävlar heller…ÄN antar jag. Brukar ofta vara så att de filmer som får massa utmärkelser och priser, inte håller måttet helt för oss ”vanliga” filmtittare. /emelie


  2. Jag trodde den skulle vara jätte bra. Eftersom den fått så bra recenstioner. men tji fick jag.. den va URKASS!


  3. Emelie; Nej precis ;)

    Twilight: Ja den var urkass :D


  4. Men men men! Jag gillade den _verkligen_. Vad är det för fel på mig?! *ler*



Kommentera

