h1

Varför bloggar jag?

mars 29, 2007

En inblick i mitt liv skriver idag om varför man bloggar? Och hur man började och tänkte jag skulle skriva om det och berätta min historia. Min blogghistoria om varför jag fortsätter att blogga och varför jag började att blogga!

1. När började ni blogga?

Jag började blogga i mars 2006. Under detta året har jag hunnit att byta blogg 5 ggr. Ganska bra jobbat, men nu efteråt finns det vissa inlägg som man saknar mycket. Nu ångrar jag att jag inte hållt mej till en blogg från början, att jag inte startade upp en blogg direkt på WordPress istället. Men nu ska jag stanna här. Nu orkar jag inte byta blogg mera.

2. Varför började ni blogga?

Jag började blogga precis när jag började bearbeta mina händelser och mina minnen på allvar. Jag började dessutom blogga för att se om det fanns mer som mej, mer nära anhöriga till alkoholister där ute. Och för att komma i kontakt med dem. Varje dag kändes det som om det var fel på mina åsikter som om ingen förstod mej, och när jag började blogga fick jag se att det fanns så otroligt många där ute som var i samma situation som mej. Denna bloggtiden har hjälpt mej enormt mycket, den har gjort så jag har vuxit som människa. Jag ångrar inte för en dag att jag började blogga. Det var min terapi och terapi som faktiskt hjälpte mej.

3. Och varför bloggar ni just nu, är det av samma syfte som när ni började blogga?

Nej nu bloggar jag inte längre av det syftet längre, nu bloggar jag för att jag helt enkelt inte kan sluta. Det har blivit en del av min vardag och det fortfarande så otroligt skönt att ha bloggen att vända sej till och skriva av sej i. Jag behöver den fortfarande även om jag inte skriver om samma saker längre eller riktar in mej på just missbruk i min blogg. Nu kan jag skriva enstaka inlägg om det, men det är inte så att jag sitter hela dagarna och ältar min barndom eller min ungdomstid. Det känns jag mer klar med, även om det dyker upp ett och ett annat inlägg om det ibland. Nu bloggar jag mest för att byta åsikter med andra..

5 kommentarer

  1. jo verkligen. bara att jobba upp humöret igen :) ang. Jessica så antar jag att man väljer själv hur man vill leva men är man en s.k. ”offentlig” person får man nog ta konsekvenserna av att folk faktiskt är nyfikna och bryr sig om allt från bröst till bebis osv…

    trevlig blogg du har. ska läsas mer senare :)
    /emelie


  2. Vad kul att du hängde på! Hade varit intressant att fått läst dina tidigare bloggar, har också lite erfarenhter av alkolism. Min morbror är periodare och har varit mycket hemma hos oss under min uppväxt, dessutom drack mina föräldrar alltid med honom. Man kan säga att mina föräldrar är helg alkolister eller så fort de är lediga så dricker dom. Men det är inget som jagdirekt vill prata öppet om.


  3. terese: Ja tyvärr är alla mina gamla inlägg raderade. Det finns peroider då jag faller ner och mår dåligt och bloggar mycket om min pappa som är alkoholist, Synd att dem inte finns kvar nu. Det finns en del gamla inlägg sparade under kategorin minnen. Men det är bara en bråkdel. Men om du vill kan du läsa dem :)


  4. Good site!!!


  5. Last years message or Fear, Uncertainty and Doubt. Agree that this was the generic view as SM emerged but most people have progressed and want to deal with real people, who have real lives. Someone did’t want to do the project and found an excuse, this dos8&n#e217;t become a truth or fact.



Kommentera

