h1

Brottsofferfonden ringde..

mars 29, 2007

Igår ringde brottsofferfonden till mej, de brukar ju alltid ringa till dem som har blivit utsatta för något brott. Det kändes faktiskt ganska skönt att prata med någon om min oro inför påskhelgen när galningen släpps lös. Hon på brottsofferfonden tyckte att jag skulle ringa till åklgarmyndigheten och kolla ifall han inte kunde få besöksförbud på mej. Och det hade ju känts jätteskönt om jag kunde få det. Men jag har fått för mej att det är så svårt att få besöksförbud när man blivit utsatt för brott.

Men jag ska iallafall ringa till åklagarmydigheten och prata med dem om det. För man hade ju kännt sej betydligt mycket tryggare om man kunde fått det. Att leva i oro och rädsla är inget roligt, det känns som man bara får sitta och vänta på att något ska hända. Och så ska man ju inte behöva leva. Hon sa också att det är rätt så stor risk att detta blir nerlagt, att det blir ord mot ord. Att han säger att han inte har ringt. Och det tror jag med, han kommer ju aldrig erkänna att han ringt. Och eftersom jag inte har några vittnen kommer det att bli jättesvårt att bevisa att han ringt. Det kommer bli jobbigt vilket det än blir. Om han inte får straff för det och ifall det inte blir en rättegång av det. Men jag och kvinnan på brottsofferfonden bestämde att jag skulle ringa tillbaka till henne när jag pratat med åklagrmyndigheten och så skulle hon hjälpa mej att prata med polisen och se hur det ser ut i papprena om fallet hos dem.

Så, så långt har jag kommit än så länge, en liten bit på vägen iallafall.

Andra bloggar om: Hot, rättegång, brottsofferfonden, polis, anmälan,

6 kommentarer

  1. Vi håller alla tummarna för att det blir ett besöksförbud!!! Annars får du väl kasta ägg på honom ifall han kommer, för ägg äter du ju inte ändå…


  2. (Idag går det väl att se, vem som har ringt?)


  3. Hoppas det löser sig, skulle ju vara bra om du fick besöksförbud. Jag vet inte hur svårt det är att få det, men min svägerska fick det ju mot sin förra kille. Då hade han skickat massa hofulla sms och ringt en gång. Hon trodde inte besöksförbudet skulle gå genom, men det gjorde det. Tycker det är värt att pröva i alla fall! Kram


  4. Gloom: Ja du kan ju se det med humor, du fick mej faktiskt till att le.

    Hannele: Jo men tror jag få bekosta det själv då.

    Terese: Ja jag tycker att det borde gå igenom eftersom han är så farlig och jag har mina barn att tänka på ju. Håll tummarna åt mej. :)


  5. Jag håller tummarna! Kram!


  6. […] är papprena skickade till åklagaren. Jag ringde polisen igår sedan och pratade med dem om besöksförbud på honom. Polisen skulle ringa upp igen när de hade tagit fram alla uppgifter. Men jag gick hela […]



Kommentera

