h1

Våren och dess innebörd..

mars 28, 2007

Idag är ett strålande väder och man känner verkligen att våren är här. Det var likadant igår och helt plötsligt är kroppen full av energi, energi som jag lägger på städa och laga mat. Är inte det vansinne? Men igår på eftermiddagen åkte vi iallafall och köpte oss en glass och sedan åkte vi ner till stranden och satte oss och åt den. Men när man har en liten ängel måste man vara med hela tiden. Vara vaken och ha ögonen öppna, och helst på henne hela tiden.

För innan jag visste ordet av det stod lillaängel i vattnet med vatten upp till knäna med byxor och skor. Kallt mamma, kallt sa hon när jag lyfte upp henne. Ja det är inte väder för att bada än, men lillaängel har iallafall testat. Ville bara bada sa hon sen..

Man blir lite lurad av vädret man tycker att det är så skönt, men egentligen är det farligt att klä av sej för tidigt, något som Storaängel inte förstår, för idag ville hon gå till skolan i kjol och det är det ju lite tidigt för än. Man ska ju svettas in våren har jag hört, men om ni frågar storaängel är sånt bara trams..

Men många klär faktiskt av sej för tidigt, jag har redan sett människor i shorts och linne. Och det borde det ju vara alldelles för kallt för. Jag går fortfarande i min dunväst, men det kanske är lite överdrivet trots allt. Men jag gör allt för att inte bli sjuk igen. Nu är det nog med sjukdomar detta året!

3 kommentarer

  1. det är ju så kallt på morgonen och så varmt på dagen. Men ändå det är bara mars och det kan snöa nästa månad oxå..


  2. Barba: Ja våren är märklig :-)


  3. Ja, jag tror det är fjärde dagen på raken som himlen är alldeles klarblå och solen skiner som aldrig förr. Helt fantastiskt. Har svårt att sitta inne när det är så här.

    En glass vid stranden låter inte dumt alls. 8)



Kommentera

