h1

11 åring våldtar 6 åring!

mars 25, 2007

Det står i Expressen idag om en 11åring som våldtagit en 6åring. Min första tanke när jag läste det var hur kan en 11 åring komma på tanken att våldta ett annat barn. Vad i hans uppfostran blev det fel? Men det behöver ju inte alls ha med uppfostran att göra kanske då samhället idag har blivit helt förvridet. Men det kanske är det lätt att skylla på föräldrarna när något sånt händer. Man vill ju ha en anledning till varför barnet fick en sån skruvad syn på sex. När jag var 11 år var sex något som var väldigt främande för mej. Jag visste nog var det var. Men tanken om sex hade nog inte ens vuxit fram hos mej än.

Händelsen har blivit polisanmäld men polisen har lämnar ärendet vidare eftersom de alla inblandade är under 15 år och så funkar det nog. Men nu har det gått 2 månader och socialen har inte gjort någonting åt det. Sedan kan man vända på det och se det såhär. Om denna 6 åring hade blivit våldtagen hade den som våldtagit honom förstört hans liv, nu är det en 11 åring som förstört hans liv och då blir det mer okej eller. Jag säger inte att barnet ska få ett straff som en riktigt våldtäcksman skulle fått. MEN.. Barnen är ju uppenbarligen behov av hjälp av något slag. Och om inget händer nu så kanske den 11 åriga pojken fortsätter att våldta med åren och förstör ännu mer liv. Så tänker jag, så att ingenting händer kan jag inte förstå.

Andra blogga om: Barn, våldtäckt, polisen, socialen,

One comment

  1. Jag skrev oxå om händelsen igår det är fruktansvärt ibland tappar man hoppet om hur samhället fungerar..



Kommentera

