h1

Städdags!

mars 24, 2007

Eftersom vi har legat i magsjuka denna veckan har städningen halkat efter. Och nu verkligen behövs det och jag vet att det kommer att ta hela dagen även om jag inte har någon större lust att ta tag i detta så måste jag. Jag vet även att det jag kommer att känna mej bättre när det är klart. För som det ser ut nu, så skulle jag inte vilja släppa in någon. Och det som är lustigast är att de dagar man vet att man måste städa känner man inte alls för det.

Storaängel har gått till en kompis och lillaängel har fastnat framför tv:n så nu borde jag passa på att börja och kanske skulle jag kunna få städa en stund utan små ben som springer runt omkring mej. Och den timmen är värdefull, blir lite mer gjort då.

Det jobbigaste är bara att man inte alls vet vart man ska börja när det blivit för mycket. Jag börjar med att duka fram frukost till oss eftersom en storängel numera gillar att reda sej själv så har hon redan ätit utan oss. Och sen får det väll bli köket..

Och sedan får det bli resten av lägenheten…

One comment

  1. Jag har knepet att börja med det jag tycker är lättast :P
    Då kommer man iaf framåt och det kommer kännas lite bättre.
    Sen ska man ta stora saker så att man känner en stor skillnad.
    Det gället att lura sig själv :)



Kommentera

