h1

Bakgrundsfakta till hotet!

mars 23, 2007

Jag känner mej en anning skrämd över hotet jag fick igår, dels för att jag vet att denna killen i stånd att göra precis vad som helst. Han är farlig och dessutom bryr han sej inte om någonting eller någon. Han bryr sej inte alls vilka han kan skada och hans brottsregister är stort. Jag minns att han vid ett tillfälle försökte sätta eld på benisstationen, och vill inte ens veta hur det kunde ha slutat.

Hur det började för oss? Det började såhär..

Barnens pappa hade ett garage tillsammans med ett par kompisar. Där de mekade med bilar och umgicks. Detta garaget fick ett flertal inbrott, och efter det 3:e inbrottet stod de nu med grejer som försvunnit åtskildriga gånger så fick de reda på att det var just denna killen som vid ett senare tillfälle svingat yxan mot barnens pappa. Sedan någon vecka efter ringer denna killen hem till oss, och det är jag som svarar. Barnens pappa var inte där förtillfället. Han ber att få prata med honom och är riktigt otrevlig. Han får senare tag på barnens pappa i telefon. Där han bett honom komma hem till honom för att reda upp detta. När barnens pappa och ett par av hans kompisar kommer dit kommer denna killen springandes med yxan och ska hugga honom. Barnens pappa hinner väja undan och tar sej ut från trädgården. Då ringer denna killens föräldrar och polisen och säger att barnens pappa misshandlat deras son. Polisen kommer men förstår ganska snart att det inte var så som föräldrarna säger.

Deras son hade även haft MAX för vad man kan uppmäta narkotika i kroppen och yxan hittade de under köksskåpet. Denna killen blev då häktad fram till rättegång. Och under rättegången kom det även fram att de saker som blivit stulna i garaget fanns i denna killes lägenhet när det gjordes husrannsakan. Efter rättegången dömdes han till 8 månaders fängelse. Ett straff som han alltså avtjänat nu till påsk. Han fick sin sista permission nu igår, och det var ju då han ringde. Han är väldigt hatisk mot oss. Och har gjort ganska klart att han inte är klar med oss. I hotet igår sa han att han ville skulle vara rädda fram tills på lördag då hans permission tar slut, han sa även att när han muckar ska vi vara extra rädda. För då framöver kommer något att hända.

Och att vi har barn här hemma och att det är han som gjort fel förstår han inte. Så lätt är det alltså att hamna i klorna på en galning. Det räcker med att galningen som du inte känner gör inbrott i ditt garage 3 ggr, och sedan vill ordna upp allting. Vad vi inte visste då, var att ordna upp för honom var av avsikt att skada ännu mer. Och att sedan fortsätta och skada dennes familj. Och kanske förstöra barn för all framtid. Nu kommer jag inte att låta det gå så långt! Så långt kommer han aldrig att komma. Men vad ska man göra när man inte kan göra mer än att sitta och vänta på nästa hot.

Nu ska anstalten meddela mej när de släpper ut honom, men vad gör det för nytta egentligen. Rädslan blir ju liksom inte mindre av det ändå.

8 kommentarer

  1. Vilket helvete ni hamnat i,fruktansvärt att måsta vara rädd jämt.
    Måste kännas hemst att inte veta om man kan skydda sina barn.
    Hoppas att det ordnar upp sig för dig,du tycks ha fått mer en din beskärda del av det som är jobbigt i livet.
    Ha en bra helg!


  2. Snaskigt värre!!! Inte avundsjuk alls. Jag har en knarkande svåger och vet vad det innebär att ha dem som ett orosmoln omkring sig hela tiden.

    Lycka till säger jag!!!

    kram


  3. Vet inte vad jag ska säga, jag hoppas verkligen att det löser sig och han inser att det är han som har fel och ger upp!


  4. *kramar om och håller tummarna*


  5. Shit vad läskigt!!!
    Men han är ju sjuk.
    Det är när man hör om att sånna störda personer inte får hjälp som man förstår varför man själv har så svårt att få hjälp.
    Jäkla sverige.


  6. Jag hoppas verkligen att du har ringt farbror P. De måste ju kunna sätta besöksförbud på honom. JAg förstår ju själv att det hjälper kankse inte rädslan … men att farbror P har lite koll iaf.
    Jag lider med er. *KRAMEN*


  7. […] jag behöver väll egentligen inte tala om att en av männen som gjort detta är samma man som hotade mej, för det tror jag ni förstår. Och kanske förstår ni min rädsla när ni ser mannens dörr, […]


  8. Usch och fy!
    vilken mardröm…
    kramar!



Kommentera

