h1

Häst, det nya husdjuret?

mars 21, 2007

Vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser aftonbladets artikel – 67 åring bodde med ponny i lägenheten. I en lägenhet på 77 kvadrat har en man bott med 3 katter, 3 hundar och en häst. I lägenheten ska även mannens sambo och deras vuxna son och en liten flicka bott. Lägenheten ska ha luktat vedervärdigt. Och man kan ju bara tänka sej hur det har luktat med en häst i lägenheten.

Familjen har säkert älskat sin djur oerhört mycket, de har säkert inte velat släppa taget om hästen. Det är vad jag vill tro, för i många fall kanske inte ens människan bakom djurmisshandeln förstår att det är djurmisshandel. De kanske inte alls ser det på samma sätt som någon utomstående har gjort. Denna artiklen skrattade jag först åt, innan man kommer till insikt att hela historien egentligen inte är annat än tragisk. För de inblandade. Det var inte förrens familjen blivit vräkta som hyresvärden upptäckte detta.

Han har tidigare blivit anmäld för djurmisshandel. renoveringen av lägenheten kommer att kosta 150.000 kronor, de får riva upp golven för att bli av med urinlukten som kommer från hästen. Det ska även ha legat halm på golvet för hästen att göra sina behov på. Jag har faktiskt aldrig i hela mitt 27 åriga liv hört någon ha en häst som husdjur. Det är för mej något väldigt nytt. Klart det finns folk till allt.

Men om man bortser från det tragiska som denna familj gjort och kanske varit med om, finner jag ändå artiklen lite smårolig. Att man ens vill ha en häst som husdjur. Att man inte själv tycker det är äkligt med en häst som springer och skiter överallt på golven..Undra om hästen fick sova i sängen med?

Andra bloggar om: Djurmisshandel, djur, husdjur, häst,

4 kommentarer

  1. hihi han kanske hade en alldeles egen blårutig säng hihi

    //Kram

    Ps jag har en stor hunbur knappt använd som du kan få köpa, passar kombi


  2. *skakar på huvudet*


  3. Det är inte friska människor det handlar om.

    Jag tänker på den fyraåriga flickan som bott i lägenheten. Undrar hur hon mår? Som levt i denna stank.
    Jag tycker om djur men… nej…


  4. […] är tydligen vanligare än vad jag trodde att man hade annorlunda djur boende hos en. Nu bodde inte dessa djur inne hos […]



Kommentera

