h1

Charlottes web (2006)

mars 21, 2007

Jag har väldigt svårt att se barnfilmer, varför vet jag inte. Men ibland får man offra sej, och det är inget jag ångrar att jag gjorde. Charlottes web var otroligt mysig. Den passade mej helt i smaken och både jag och dottern fick oss ett gott skratt. Det var en jättefin familjefilm, en film som passar bra i soffan en fredag med hela familjen. Se den och ni ångrar er inte.

Handling: Det handlar om en liten flicka som räddar en grisunge från att dö. Och grisen får bo i en lada och där blir hans bästa vän en spindel. Och nu måsre de göra allt som står i deras makt att rädda wilbur (grisen) från att bli julskinka till vintern. Och då spinner spindlen nät med ord i. Och detta kommer folk från hela världen för att se. Filmen är helt ok, se den!!

Betyg: 3,5 av 5

Andra bloggar om: Film, media, filmrecension, djur, Charlottes web,

4 kommentarer

  1. Va det så den hette.. Vi som letade så..!!

    kram


  2. Twilight: Haha ja det var så den hette, hittade den tillslut :)


  3. Tror det var den som mannen och dottern såg på bio i söndags, känner igen handlingen men den hette ”Min vän Charlotte” här..fast det kanske är orginaltiteln som är ”Charlottes web”? Kram


  4. Terese: Ja det är samma film, det jag skrivit är orginaltitlen :)



Kommentera

