h1

En ny serie kommer i höst..

mars 19, 2007

Äntligen kommer en ny serie i samma anda som tre kronor, rederiet och Varuhuset..
Aftonbladet skriver idag om att de söker talanger till svt:s nya serie Andra avenyn.. Jag har faktiskt undrat varför det inte kommit en ny sån svensk serie, den senaste som var väll nya tider om jag inte minns helt fel. Såna serier behövs tycker jag, de är ju betydligt mycket bättre än alla de dokusåpor som går på tv:n istället..

 

De är sugna på att ha en serie som håller på länge, länge, länge säger Christian till aftonbladet, och ingen blir gladare än mej, jag vill ha nått vettigt att titta på. Den kommer att börja visas till hösten 2007. I maj ska rollbesättningen vara klar.

Den ska handla om om fyra familjer med olika bakgrund och drömmar. Vi vill ge en nu-känsla och fånga upp debatter i Sverige 2007 utan att det för den sakens skull blir nyheter eller dokumentär säger de till aftonbladet..

Andra bloggar om: tv, media, rederiet, tre kronor, serier, Andra avenyn, svt,

 

3 kommentarer

  1. Vad spännande det låter! Tycker också det kunde komma någon ny svensk bra serie istället för alla dessa dokusåpor.


  2. Ja vad kul! Men ser blir man så trött på att den hålle rpå i evigheter än då..

    När jag fick höra att det kommer en tredje säsong av prison break höll jag på att dö….!


  3. Ja de skall bli riktigt kul med en ny serie! Den börjar ju på söndag! kl 20 SVT 1 … eller ja castingen, skall bli spännande! Må oss njuta av denna serie!



Kommentera

