h1

DOA: Dead or Alive (2006)

mars 17, 2007

DOA: Dead or alive är en film som är gjord efter tv-spelet dead or alive. Jag brukar vanligtvis ha väldigt svårt för filmer som är gjorda efter tv-spel. Men eftersom jag spelat detta spelet hemskt mycket för några år sedan kände jag att jag ville se den ändå. Jag gick in för att filmen skulle vara värdelös och hade inte alls några förväntingar av filmen. Vilket säkert var en bidragande orsak till att jag gillade filmen.

Handling: Det handlar om 5 st tjejer som blir antagna till en tunering. En tunering som går ut på att den som är bäst på kampsport vinner. Tuneringen gick lite väll fort, det var en nackdel. Medans det sedan handlade om göra sej av med den ”onda”, vilket gör att den sista biten i tuneringen inte blir av. Jag blev besviken att inte den biten blev av, den slutade inte alls som man väntat sej, men den var bra, den var värd att se om man spelat spelet kanske. Visst vissa delar var lite överdrivna, men den är okej.

Betyg: 3 av 5

Andra bloggar om: film, media, filmrecension, dead or alive, kampsport,

Kommentera

