h1

Turistas (2006)

mars 16, 2007

Turistas var en händelserik film, även om den inte var speciellt blodig var den ganska spännande, det hände ju saker hela tiden, filmen stod aldrig direkt stilla. Om man gillar rysare utan blod kan man se denna utan problem. Konceptet på filmen var perfekt tycker jag, jag hittar inget negativt alls med filmen.

Handling: Det handlar om ett gäng ungdomar som är på semester i brasilien. Och får vara med om en bussolycka. Sedan rullar filmen på i en väldig fart. De blir drogade och rånade, och när man tror att det är allt, blir de utlurade i ett hus och där börjar en katt och råtta lek om deras liv. Ute i det här huset blir de jagade för sina liv.

Jag gillar filmen, den är helt klart värd att se. Den är lite annorlunda men bra faktiskt.

Betyg: 3,5 av 5
Barnens pappas betyg: 3 av 5

Andra bloggar om: film, recension, filmrecension, turistas, Brasilien,

2 kommentarer

  1. Hej hopp livat värre på en sida såg jag orka, blir så…

    //Kram Carola


  2. Jag gillar dig för du gillar blodiga skräckisar.
    Idag ska jag hyra Saw III och The Grudge II tänkte jag.
    Har du sett Hostel förresten?
    Det borde du göra.
    Blodvarning!!



Kommentera

