h1

241 bilinbrott i min kommun under 2006

mars 15, 2007

I aftonbladet idag kan man läsa om bilinbrott och om man har plus så kan man även söka på den staden man bor i kolla hur mycket bilinbrott det var där under 2006. Och jag testade att söka på den staden jag bodde i innan, eftersom den byn jag bor i nu ligger under samma kommun så antar jag att det räknas till vart jag bor nu med, även om det är betydligt lugnare här än i den andra staden.

Jag vet att det är väldigt hög kriminallitet i den staden sedan innan. Men för mej är siffrorna höga, jag vill iallafall tro att siffrorna är höga, men det kanske beror vad man jämför med. Men med tanke på att den staden egentligen är så pass litet så skulle jag vilja tro att siffrorna är enormt höga..

Mina siffror såg ut såhär:

Bilinbrott – 241 st per 100.000 inv 2194

Inbrott/Stöld ur motorfordon – 191 st per 100.000 inv 1739

Skadegörelse på motorfordon – 32 st per 100.000 inv 291

Stöld av bil – 18 st per 100.000 inv 164

För mej tycker jag det låter enormt mycket, under ett år har det alltså varit 241 st och det är mer än ett bilinbrott varanan dag. Alltså har bilarna bara fått vara ifred i 124 dagar av 365.

Egentligen blir jag inte förvånad eftersom det är en stad med mycket droger och mycket kriminalitet. Men siffrorna var nog högre ändå, jag hade nog inte föreställt mej SÅ höga siffror kanske. Det var intressant att se iallafall..

Andra bloggar om: Aftonbladet, bilinbrott, skadegörelse, statistik,

3 kommentarer

  1. OJ!


  2. Twilight: Ja det var en del faktiskt :O


  3. Ja SÅ många trodde jag inte det va… Jisses



Kommentera

