h1

Falla vackert..

mars 14, 2007

Falla vackert är en svensk film som kom ut 12 november 2004 så den har funnits ett tag. Jag brukar gilla svenska filmer, men denna var lite handlingslös, det hände inte så mycket i den. Den stod mera stilla och man suckade sej igenom stora delar av filmen, den var så långdragen.

Handling: Det handlar om en familj som hamnar i en ekonomisk kris, och sedan planerar föräldrarna ett bankrån. Det första bankrånet går vägen, men mycket vill ha mer och de planerar ett till. Jag tycker mamman i filmen verkar ha en sorts kris och stprhetsvansinne, hon tänker inte alls på vad som kan hända barnen. De har även en tjej på 16 år, och det handlar oxå om henne och hur hon blir kär för första gången.

Man missar inget om man inte ser den om man säger så.

Betyg 1,5 av 5

Barnens pappas betyg: 0 av 5

Andra bloggar om: Film, media, bankrån, ekonomi, kriser, falla vackert,

2 kommentarer

  1. jag har sett filmen och mamman verkar puts väck i kolan tycker jag…


  2. Barba: Ja det verkar inte vara många rätt på henne det kan jag hålla med dej om :-)



Kommentera

