h1

Ska ”Love” byta blogg igen?

mars 13, 2007

Många har frågat mej om jag ska stanna kvar på wordpress eller om jag med ska gå tillbaka till aftonbladets blogg igen. Jag bytte blogg pga att jag kände att jag ville förnya mej, att det kändes som jag stod och stampade på samma ställe med min förra blogg. Att jag inte kunde göra så mycket med den bloggen. Jag känner att det finns betydligt mycket mer tema här att välja mellan. Att man kan välja mer saker, att det finns mer finesser här helt enkelt, denna bloggen är inte lika enkel som abs blogg och det är det jag gillar med den. När jag hade bytt till denna bloggen kände jag att detta var en blogg för mej, jag trivdes här.

Sedan att det är så mycket tjafs på ab, och att mycket folk är ute att manipulera på aftonbladets blogg, man kan välja att blunda.. Om man kan det och vet hur man gör.. Men det kan inte jag, jag kan inte låta saker som stör mej gå förbi mej. Och här i min lilla lugna vrå behöver jag inte bry mej om någons annans skrivande, det enda jag behöver bry mej om är mitt eget skrivande. För vem skriver jag för egentligen? Jag vill tro att till största dels skriver jag fortfarande mest för mej själv även om det är roligt att andra läser det jag skriver..

Jag har läst kommentarer som ”Jag saknar Love”.. Men det är jättekul att folk saknar mej på ab, men det är ju inte så att jag är längre bort, eller försvunnit helt, nej utan gillar man att läsa det jag skriver är det ju inte svårare än att lägga mej som favorit i datorn och jag är inte längre bort än innan.. Alltså inte mer en ett knapptryck bort..

Jag kommer att fortsätta vara kvar på wordpress för jag trivs bättre här, och känner att jag inte behöver beblanda mej med tjafsen ifall jag inte måste, jag får en större chans att blunda här än på ab. Och jag trivs i min lilla lugna vrå här, lite längre bort från allt kanske. I normala fall, om det står 2 personer ute på gatan och bråkar, inte brukar jag ju då gå fram till dem att lägga mej i. Men om de frågar mej om jag vill lägga mej i, inte ens då skulle jag sagt min åsikt. MEN…

På ab la jag mej utan att bli tillfrågad, jag la mej i allt tjafs som egentligen inte berörde mej många gånger, så om jag inte gör det irl varför gör jag det då där? Och det förstörde stämningen, det förstörde det man ville skriva om och sikta in sej på. Och därför kommer jag att välja vara kvar här. För eftersom jag inte lägger mej irl, varför ska jag då ge mej själv chansen att lägga mej i andras bråk inne på ab…

NEJ! Jag stannar här…:-)

7 kommentarer

  1. På nåt sätt så känns allt mycket lättare ibland att prata och diskutera på nätet, det är ingen som känner en. Man vågar vara med och lägga sig i för att man inte kan bli trampad på samma sätt som vid irl, så känner jag. Jag har dessutom mycket lättare att förklara mig när jag skriver än om jag skulle prata. Därför tror jag att skriva blogg om hur jag mår och sådär kan vara mer terapi för mig än att ”bara” prata ut med någon. Jag tycker du gör helt rätt i att strunta vara med där det bara är tjafs, det ger en så himla dålig energi och det kan man lika gärna vara utan! Kram


  2. Terese: Precis så där känner jag med, man kan ju skriva saker som man oftast bara tänker på nätet, det blir ett sätt att ventilera tankar! :)


  3. Kanske det är så att folk tycker det är jobbigt att behöva fylla i allt man måste fylla i för att få kommentera. Kanske de tycker det är jobbigt att de måste trycka upp en ny sida för att komma till en ny portal. Jag vet inte.. Lathet.. tror jag mkt det handlar om..

    Stanna du kvar där du trivs bäst.

    Klart att folk saknar dej. för att det kanske va lättare att hitta dina inlägg på Ab eller ngt jag vet inte..

    men jag orkar iallafall..

    kram kram


  4. kolla in här en sväng det var ett tag sen man kollade här.. hoppas du och barnen mår bra?

    //mela


  5. Skönt att du stannar kvar!

    Jag tycker inte om aftonbladet-bloggarna. De är så mycket reklam där och så skulle jag själv inte vilja ha en aftonbladet-logga på min blogg. Lite synd att jag ratar dom så snabbt för det måste ju med stor sannolikhet gå att hitta guldkorn hos aftonbladet-bloggarna också, förstås :)


  6. Jag skrev mitt första inlägg på läääänge på AB idag, och det kändes jättebra att få ur mig en massa tankar och funderingar.

    Jag vet vad du menar med att man inte vill lägga sig i och sen ändå gör det. Jag vill inte heller lägga mig i, eller ens läsa bråken… ändå hamnar jag där av nyfikenhet. Man är väl inte mer än människa… ;-)

    Jag finns både här och där just nu och planerar inte något om hur jag gör sen. Följer mest känslan och humöret.


  7. Ser att du haft liknande funderingar som jag. Själv hamnade jag slutligen i att jag behöll båda bloggarna. Iofs så deletade jag min gamla i AB för att sedan göra en ny. Det var mitt sätt att komma bort från de favvolistor som jag inte trivdes på. Ibland är ju folk bara illvilligt snokiga.

    De som glöms bort lite i AB-diskussionen är att det är ett alldeles utmärkt ställe att mingla på, lära känna nya människor och utvidga kontakten till irl. Haha… jag vandrar från bloggby till bloggby och samlar på mig vänner.

    Här i WP verkar det vara mer tankeseriöst och skrivarvänligt. Jag och mina ord kan gosa som vi bäst vill, bubbla och bolla utan att någon verkar störa sig på det. Och om någon skulle göra det så finns den teknik som behövs för att skydda sig.

    Det finns fördelar i AB och likaså WP… jag behåller dem båda.

    Tjingeling kramis! =)



Kommentera

