h1

Mina possitiva saker för dagen!

mars 13, 2007

En inblick i mitt liv har idag skrivit om possitivt tänkande, och det är inte förrens man sitter med det själv som man inser hur svårt det egentligen är att kommapå possitiva saker som man själv gjort eller gör. Det är betydligt mycket lättare att komma på negativa saker, men eftersom hon skickar bollen till mej ska jag självklart göra ett försök..

3 possitiva saker idag:

  • Trots att jag suttit på akuten hela dagen med barnens pappa som skadat sin hand utan mat och förbannat trött, kände jag mej ändå glad att jag kunde vara ett stöd för någon annan.
  • Trots att jag är dödstrött och har varit det hela dagen har jag inte låtit det gå ut över någon annan..
  • VÅRkänslor!

3 saker jag känner mej stolt över:

  • Jag är stolt över att jag faktiskt hinner med så mycket på dagarna som jag gör, även att jag är trött och ännu mer trött för det mesta.
  • Jag känner mej stolt över att jag faktiskt är så bra på lyssna på andra som jag är..
  • Jag är stolt över att jag inte alls sitter lika mycket framför datorn längre som jag gjorde innan..

Jag i min tur skickar bollen vidare till: *Twilights*, Carola, Kriss, SheCat,

5 kommentarer

  1. Hej Vännen!

    Vad kul att du tittade förbi. Har inte bloggat på ett tag men nu ska jag göra ett försök. Ser att du har flyttat men har lagt dig som favorit så att jag inte tappar bort dig ;)
    Kul att läsa att du har den rätta inställningen till saker och ting – fortsätt med det :)

    Massor av kramar till dig med!
    Mauro


  2. Vad kul att du hängde på! Du ska vara stolt över de saker som du har nämt, hoppas det gick bra med mannens hand. Kram


  3. Du är så klok tjejen!
    Bra initsiativ att skriva ett inlägg om positiva saker.
    Blir lätt bara mörka tankar när man bloggar :)

    Och du, Tack för alla dina kloka ord.
    Jag verkligen suger dom åt mig.


  4. Jag önskar också att jag kunde skriva att jag var stolt för att jag inte satt så mycket vid datorn… :) Utmaningen är antagen!


  5. Hihi… BRA!!! Man SKA vara stolt och påminna sig själv ofta om sina bra egenskaper!

    Jag antar också utmaningen, fast jag är ”off-blogg” till ikväll, så jag återkommer.



Kommentera

