h1

Filmen Hannibal rising!

mars 11, 2007

Hannibal rising hade jag inga förväntingar om alls, jag drog mej för att se den då jag hade föreställt mej en urkass film. Efter att ha sett den, är jag glad att jag sett den. Den ger en helt annan bild av hannibal Lector, helt plötsligt förstår man hur han kan ha blivit det monster som han var. Man förstår varför han bär på så mycket ilska och så mycket hämd. Om man som barn får se det han sett är det kanske inte så konstigt att man blivit som han blivit.

Handling: Det handlar om Hannibal som liten och vad som hände han som barn. Han fick se sina färäldrar dö, och han fick se sin syster dö, och dessutom bli uppäten av männen som dödade hans syster. Man får sedan genom filmen följa hans drift till hämd och att det är i stort sett det han lever för. Filmen hade ett par scener som var skrämmande, men den var inte överdrivet otäck..

Jag tycker inte filmen var bra, men den var inte direkt dålig heller. Den var lite seg mellan varven, men syftet med filmen var bra, för helt plötsligt förstod man varför hannibal var som han var. Och gillar man de andra filmerna ska man se denna för att få en klarhet i varför han var som han var.. Och hur han kunde blivit så iskall som människa.. Men våld föder våld sägs det, och denna filmen är ett levande exempel på att våld föder våld. Jag tycker man ska se den. Jag ångrar inte att jag såg den iallafall även om det inte var den bästa filmen jag sett.

Se trailers här:

Andra bloggar om: Film, media, hannibal rising, våld, uppväxt,

5 kommentarer

  1. låter som helt ok filn iallafall … jag känner numera att jag är sämst på att kommentarera:-)


  2. Förstår inte hur du kan titta på såhär läskiga filmer :/


  3. Skulle vilja se den här filmen, eftersom man har sett de andra måste man bara få veta hur hans uppväxt var för att få en liten uppfattning om hur han kunde ha blivit som han blev!


  4. Jag började se på den igår men jag somande :) som vanligt


  5. Gillade den, jag gillar nästan bara filmer som andra hatar. Såg den i förrgår, den får 9/10 från mig iaf.



Kommentera

