h1

Fantasin börjar ta slut!

mars 11, 2007

Storaängel har fått jättemycket vattenkoppor nu, men hon har ingen feber och känner sej inte det minsta hängig. Nu börjar hon bli rastlös och vill inte sitta hemma längre, och vill gå till skolan imorgon och hon vill leka med sina kompisar säger hon. Men denna veckan måste hon vara hemma, och om det redan är såhär nu, då kan man verkligen fråga sej hur det är när det är i slutet va denna veckan.. Lillaängel har fortfarande inte fått vattenkoppor, men jag antar att det kommer snart det med.. Sedan har jag 2 rastlösa barn här hemma. Och eftersom de inte har feber är det ju lättare att underhålla dem, men det är också svårare eftersom de inte får gå ut..

Så efter att ha målat, tittat på film, byggt med lera, bakat, och målat på glas är nu min fantasi slut och det har inte ens gått en vecka än…Så nu ska jag sätta mej ner och slå ihop alla hjärnceller och komma på något som de kan underhålla sej med som tar HELA dagen.. Önska mej lycka till :-)

6 kommentarer

  1. Men gå ut borde ni väl kunna? Bara hon inte smittar andra barn… Å andra sidan är det väl bra om barn får vattkoppor när de är små. Själv fick jag när jag gick i gymnasiet och det var INTE kul att gå till plugget och se ut som en pizza!


  2. Kriss: Ja det kanske man kan? Jag vet faktiskt inte. Nej det kan jag ju förstå att det inte det var så kul :)


  3. Hejsan!
    det är då ingen fara att vara ute när barnen har vattkoppor, bara d mår bra :o)
    när mina hade d så var vi ute å gick å så..
    men man ska nog undvika folksamlingar, med tanke på smittorisken :o)


  4. Linda; Tack då vet jag att vi inte bara behöver vara inne. Det tar ganska mycket på energin att bara vara inne ju :)


  5. jo jag vet, mina barn hade hög feber i veckan.. fast på ett sätt ganska skönt,
    d var väldigt lugna då iaf :o)
    så d kan vara skönt när d har feber ibland.. haha


  6. Linda: Haha Ja det har du ju iofs rätt i :-) *S*



Kommentera

